کد خبر : 73048

سرمایه گذاری سنگین دولت آمریکا روی خودروهای برقی

سرمایه گذاری سنگین دولت آمریکا روی خودروهای برقی

اگرچه این روزها اغلب کشورها استفاده از خودروهای الکتریکی را به شهروندان خود توصیه می‌کنند، اما تعداد محدود ایستگاه‌های شارژ، بسیاری از خریداران را از انتخاب این خودروها منصرف می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، حال به نظر می‌رسد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، قصد دارد تا به زودی به این محدودیت و چالش پیش روی صنعت خودروهای الکتریکی پایان دهد. وزارت انرژی و حمل‌ونقل آمریکا اخیرا اعلام کرد که در طی ۵ سال آینده، نزدیک به ۵ میلیارد دلار را در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در این کشور اختصاص خواهد داد.

این طرح، بخشی از تلاش‌های ایالات متحده و کاخ سفید برای کنترل تغییرات اقلیمی‌ و ترغیب مردم آمریکا به استفاده از وسایل نقلیه غیرآلاینده محسوب می‌شود. بایدن در این قالب این طرح سعی دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، امکان استفاده از ۵۰۰ هزار مرکز شارژ را برای دارندگان خودروهای الکتریکی فراهم کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، ایالت‌های آمریکا تا ماه آگوست فرصت دارند تا طرح پیشنهادی خود را در خصوص نحوه هزینه‌کرد بودجه اختصاص‌یافته برای این منظور ارائه دهند. دولت آمریکا انتظار دارد که ایالت‌ها مراحل نصب و نگهداری این ایستگاه‌های شارژ را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنند.

گفته می‌شود که این ایستگاه‌های شارژ باید در فاصله ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) هم نصب شوند و هر ایستگاه می‌بایست به چهار درگاه شارژ سریع DC با خروجی ۱۵۰ کیلوواتی مجهز باشند.

همچنین هر درگاه یا همان دوشاخه شارژ می‌بایست یک خودروی الکتریکی مدرن را ظرف ۳۰ تا ۴۵ دقیقه شارژ کند که در مقایسه با شارژ خانگی، از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود. گفته می‌شود که در سال نخست این طرح، حدود ۶۱۵ میلیون دلار در اختیار ایالت‌ها قرار خواهد گرفت.

این طرح از سوی کاخ سفید در حالی اجرا خواهد شد که در طی سال‌های اخیر و به دلیل افزایش سخت‌گیری‌ها نسبت به آلایندگی خودروهای بنزینی، صنعت خودروسازی در جهان به سرعت در حال تغییر خروجی تولیدات خود به خودروهای الکتریکی هستند.

در حال حاضر، شرکت تسلا به عنوان پیشگام این صنعت شناخته می‌شود اما به زودی، دیگر شرکت‌های خودروساز دنیا محصولات الکتریکی خود را روانه بازار خواهند کرد. اقدامی‌که می‌تواند به پایین آمدن قیمت این خودروها در بازار کمک کند.

شرکت فورد اخیرا اعلام کرد که خودروی الکتریکی F-150 Lightning را با قیمت ۴۰ هزار دلار و از فصل بهار پیش رو وارد خیابان‌ها خواهد کرد. شورولت نیز در سال آینده میلادی، شاسی‌بلند الکتریکی خود را با قیمت ۳۰ هزار دلار به دست مشتریان خواهد رساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها