کد خبر : 73042

بازگشت هیوندای به بازار ژاپن پس از 12 سال

بازگشت هیوندای به بازار ژاپن پس از 12 سال

کمپانی هیوندای اعلام کرد که پس از ۱۲ سال توقف فروش در ژاپن اکنون قصد دارد دوباره فروش خود را در این کشور آغاز کند. پیش‌تر به دلیل آمار پایین فروش خودرو هیوندای در ژاپن این اتفاق افتاده بود.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، کمپانی هیوندای اعلام کرد که پس از ۱۲ سال توقف فروش در ژاپن اکنون قصد دارد دوباره فروش خود را در این کشور آغاز کند. پیش‌تر به دلیل آمار پایین فروش هیوندای در ژاپن این اتفاق افتاد. اما اکنون با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، هیوندای قصد دارد مجددا فروش خود را در ژاپن از سر گیرد. بازار خودروهای برقی اکنون در دست کمپانی تویوتا است.

هیوندایی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۰ درصد از فروش کل خودروهای برقی را به خود اختصاص دهد. شاسی بلند برقی نکسو با سوخت هیدورژنی و کراس اور برقی آیونیک ۵ از خودروهای اصلی هستند که هیوندای قصد فروش آن‌ها را دارد. نمایندگی هیوندای در ژاپن هنوز هدف مشخصی برای فروش خود تعیین نکرده است. هنگامی که دریافت سفارشات آنلاین خود را در ماه می آغاز کند اطلاعات بیشتری در این مورد به دست می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، اولین تلاش هیوندای برای به دست گرفتن بازار ژاپن در سال ۲۰۰۱ بود که پس از فروش تنها ۱۵ هزار خودرو این بازار را ترک کرد. افزایش شدید تقاضا برای خودرهای برقی می‌تواند فرصت دوباره‌ای برای کمپانی‌های قدیمی مانند هیوندای، فولکس واگن یا استلانتیس (سازنده پژو) باشد.

با اینکه سال گذشته تنها حدود ۲۰ هزار خودرو برقی در ژاپن به فروش رفت،‌ حتی با وجود کاهش کلی فروش خودرو باز هم نسبت به سال قبل خود دو برابر شد. مدیر عامل هیوندای در ویدیویی به خاطر غیبت ۱۲ ساله این کمپانی در ژاپن عذرخواهی کرد. هم اکنون تنها ۶۰۰ خودرو هیوندای هنوز در خیابان‌های ژاپن تردد می‌کنند. هیوندای بر فروش آنلاین تمرکز می‌کند. این کمپانی در حال همکاری با یک شرکت خدمات اشتراک‌گذاری خودرو و یک شرکت بیمه است تا امکان اجاره دادن خودرو را برای صاحبان خودروهای هیوندای فراهم کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها