کد خبر : 72877

برنامه فورد برای عقب نماندن از تسلا چیست؟

برنامه فورد برای عقب نماندن از تسلا چیست؟

کمپانی فورد در حال برنامه ریزی برای سازمان‌دهی مجدد و اساسی در جهت آمادگی برای تولید خودروهای برقی است. کمپانی فورد در این اقدام از موفقیت تسلا به عنوان یک راهنما برای شروع کار خود استفاده می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، کمپانی فورد در حال برنامه ریزی برای سازمان‌دهی مجدد و اساسی در جهت آمادگی برای تولید خودروهای برقی است. کمپانی فورد در این اقدام از موفقیت تسلا به عنوان یک راهنما برای شروع کار خود استفاده می‌کند. این کمپانی به میزان ۲۰ میلیارد دلار برای این کار هزینه می‌کند.

به نقل از بلومبرگ، یک عضو سابق هیئت اجرایی اپل و تسلا پیشنهاد این طرح را به فورد داده بود. طبق این پیشنهاد فورد ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار طی پنج تا ده سال آینده برای تبدیل تمام کارخانه‌های خود از خودرو بنزینی به کارخانه خودروهای برقی هزینه می‌کند. فورد طی این اقدام تمام کارخانه‌های خود را تبدیل می‌کند. در بهترین حالت فورد تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ میلیارد دلار برای این برنامه هزینه خواهد کرد.

مدیر عامل فورد، جیم فارلی، قصد دارد با این کار تسلط کمپانی تسلا را بر صنعت خودروهای برقی به چالش بکشد. این در حالی است که او از اقدامات تسلا در این زمینه الگوبرداری می‌کند. تسلا هم اکنون با ارزش‌ترین خودروسازی جهان و پیشرو در زمینه خودروهای برقی است.

تاثیر بر بازار بورس

برنامه فارلی برای آینده فورد سرمایه گذاران را بیشتر جذب سرمایه گذاری در این کمپانی کرده است. در پی اعلام این مسئله ارزش بازار فورد در ماه ژانویه امسال به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. سهام فورد روز سه شنبه به میزان ۲٫۷ درصد افزایش قیمت پیدا کرد.

در این طرح برنامه سازمانی جدیدی نیز برای فورد در نظر گرفته شده است. استخدام تعداد نامشخصی از مهندسان متخصص در زمینه‌های نسبتا تازه برای این کمپانی از جمله شیمی باتری، هوش مصنوعی و نرم افزار خودروهای برقی نیز جزئی از این برنامه سازمانی جدید است.

البته فورد بر خلاف تسلا باید همزمان با تازه‌سازی خود تمرکز را بر روی تولید خودروهای بنزینی نگه‌دارد. درآمد این کمپانی فعلا از همبن راه تامین می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها