کد خبر : 72864

تسلا 5 سال دیگر بزرگ تر از فورد و جنرال موتورز می شود

تسلا 5 سال دیگر بزرگ تر از فورد و جنرال موتورز می شود

مورگان استنلی به سرمایه گذاران خود گفته است که گردش مالی تسلا تا سال 2027 از جمع گردش مالی فورد و جنرال موتورز بالاتر خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، ذکر این نکته هم لازم است که هنگام مقایسه شرکت های جی ام، فورد و تسلا، توجه به این نکته ضروری است که چه مفهومی در حال مقایسه شدن است.

برای مثال در حال حاضر ارزش سهام تسلا 923.32 میلیارد دلار آمریکا است و در مقایسه ارزش سهام فورد حدود 100 میلیارد دلار و ارزش سهام جنرال موتورز  حدود 82 میلیارد دلار است. این مفهوم را نباید با مقایسه گردش مالی سالانه یا تعداد فروش سالانه اشتباه گرفت.

آدام جوناس Adam Jonas از تحلیل گران بورس و از طرفداران سهام تسلا می گوید متوسط سهم بازار تسلا در سال 2022 به 3.5 درصد می رسد این در حالی است که سال گذشته سهم تسلا از بازار 4 درصد بوده است. با همین فرمان ادامه دهد، تا سال 2025 سهم فروش تسلا از بازار به 10 درصد و در سال 2030 به 23 درصد خواهد رسید.

جوناس می گوید: «برآورد ما این است که تسلا می تواند تا پایان همین دهه [قبل از 2030] بیش از 1000 امتیاز پایه از سهم basis points of share را به دست آورد که مفهوم آن به چنگ آوردن سهم بقیه خودروسازان است. پیش بینی ما این است که سهم تسلا از کیف صنعت خودروی آمریکا از جمع جی ام و فورد تا پایان دهه بالاتر خواهد رفت.»

از نظر این تحلیل گر جی ام و فورد شاید اهمیت گذشته را نتوانند حفظ کنند اما به بقای خود در اکوسیستم جدید حمل و نقل برقی در آینده ادامه خواهند داد. برای این کار هر دو خودروساز دیرینه صنعت خودروی آمریکا باید تغییرات چشمگیری در مدل های کسب و کار خود ایجاد کنند.

او همچنین این حقیقت را می پذیرد که راه پیش روی تسلا هم چندان آسان نیست و در چشم انداز آینده، خودروسازان نوظهوری پدیدار می شوند که سهم بازار تسلا را می خواهند.

گردش مالی تسلا در سال 2021 به رقم 47.2 میلیارد دلار رسید در حالی که گردش مالی جنرال موتورز در 9 ماهه اول سال گذشته 113.6 میلیارد دلار و گردش مالی فورد در همین مدت 82.7 میلیارد دلار بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها