کد خبر : 72838

فراخوان هیوندای سانتافه به دلیل یک ایراد عجیب

فراخوان هیوندای سانتافه به دلیل یک ایراد عجیب

صفحه کیلومترشمار سانتافه مدل 2022 در تعدادی از خودروهای این کمپانی وارونه نمایش می دهد. این ایراد ممکن است 714 دستگاه از تولیدات این خودرو را درگیر کرده باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، نام این ایراد را «ناخوانا شدن خوشه صفحه نمایش» گذاشته اند و با کد FMVSS 101 مشخص می شود.

البته در اصل پیام «ناخوانا شدن خوشه صفحه نمایش» Illegible Instrument Cluster Display به نقص یا ایرادی اطلاق می شود که صفحه نمایش نتواند اطلاعات صفحه کیلومترشمار از قبیل علائم هشدار و سرعت خودرو را به نمایش بگذارد. چنین ایرادی ریسک تصادف را بالا می برد.

در تعداد محدودی از خودروهای سانتافه مدل HEV‌ [هیبریدی] و PHEV‌ [هیبریدی پلاگین] ساخت 2022 صفحه نمایش ال سی دی روی داشبورد هنگام روشن شدن اطلاعات را وارونه به نمایش می گذارد. درست است که با کمی تمرکز می توان اطلاعات را تشخیص داد اما هنگام رانندگی می تواند خطرآفرین باشد.

کدل FMVSS 101 مخفف Federal Motor Vehicle Safety Standard number 101 به معنی استاندارد ایمنی خودروی فدرالی شماره 101 است که به «کنترل ها و صفحه نمایش ها» مربوط می شود.

اگر صاحبان این خودرو با این وضعیت مواجه شوند به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش مراجعه می کنند و کل سامانه برای آنان رایگان تعویض می شود.

تصاویر در این صفحه نمایش ها 180 درجه چرخیده است و تصاویر قرینه یا آینه ای نشده اند. جالب این است که کسانی که این ایراد را پیدا کرده و گزارش کرده اند می گویند که بیشتر در دماهای پایین این اتفاق می افتد. هرچند که به نظر می رسد هیچ ربط منطقی بین درجه حرارت و چرخیدن 180 درجه ای تصاویر روی صفحه نمایش نمی توان پیدا کرد.

هیوندایی در پاسخ به استعلام جالوپنیک گفته است که تاکنون هیچ گزارش در خصوص تصادف یا جراحت در اثر این عیب دریافت نکرده و تقریباً 714 خودرو در آمریکا و 283 خودرو در کانادا چنین ایرادی را دارند که با صاحبان آنها تماس برقرار خواهد شد تا این عیب رفع شود. فراخوان این رفع نقص از اواخر همین ماه فوریه آغاز می شود.

هیوندایی این عیب را به قطعات سخت افزاری نسبت می دهد چون اگر ایراد نرم افزاری بود با یک به روزرسانی [آپ دیت نرم افزاری] رفع می شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها