کد خبر : 72621

تسلا امسال هیچ محصول جدیدی نخواهد ساخت

تسلا امسال هیچ محصول جدیدی نخواهد ساخت

شرکت خودروسازی تسلا هیچ مدل جدیدی را تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد کرد، زیرا این شرکت تلاش های خود را بر غلبه بر بحران زنجیره تامین و افزایش ظرفیت تولید جهانی خود متمرکز کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت تسلا اعلام کرد تا سال آینده هیچ محصول جدیدی عرضه نخواهد کرد و سیاست فوق به این معنی است که خودروی اسپورت رودستر که مدت‌ها در انتظار آن بودیم  وعرضه آن قبلاً با تأخیرهای مکرر همراه بوده و همچنین  پیکاپ رادیکال Cybertruck، همانطور که قبلاً حدس زده می شد، امسال تولید نخواهند شد.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت  تسلا در این رابطه اعلام کرد: اگر بخواهیم خودرو های جدیدی معرفی کنیم، کل فرایند تولید خودرو کاهش می یابد. بنابراین ما امسال خودرو های جدیدی را معرفی نخواهیم کرد.

ماسک در ادامه توضیحاتش گفت: عرضه یک خودروی جدید در سال ۲۰۲۲ باعث افزایش تولید نخواهد شد و منابع اضافی که باید برای عرضه یک مدل جدید منحرف شود، توانایی شرکت را برای تولید مدل های دیگر محدود می کند.

 

مدیر مشهور شرکت های تسلا و اسپیس ایکس در ادامه توضیحاتش افزود: این شرکت اجرای سیاست های لازم جهت حمایت از تولید سایبرتراک و رودستر را در سال ۲۰۲۲ با هدف راه اندازی آنها برای سال آینده  آغاز خواهد کرد.

گفتنی است، تسلا اخیراً خبر مرتبط با تاریخ ارائه در سال ۲۰۲۲ را از صفحه سفارش آنلاین Cybertruck حذف کرد، اگرچه هنوز ۱۰۰ پوند سپرده کاملاً قابل استرداد را از مشتریان علاقه مند به خرید این خودرو در بریتانیا دریافت کرده و قول می دهد که آنها می توانند خودروی خود را در موعد اعلام شده توسط شرکت، دریافت کنند.

به گزارش سیناپرس، اظهارات ماسک همچنین پیش بینی تولید هاچ بک الکتریکی تسلا با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار را که مدت ها بود وعده داده می شد، کاهش می دهد.

 انتظار می رفت این خودروها در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به عنوان یک رقیب با قابلیت رانندگی خودکار برای خودروهای برقی سگمنت C از جمله فولکس واگن ID3 عرضه شود. 

در واقع، هنگامی که از ایلان ماسک در مورد پیشرفت در این مدل سطح پایه پرسیده شد، گفت: ما در حال حاضر روی خودروی ۲۵ هزار دلاری کار نمی کنیم. ما به اندازه کافی محصول در سبد عرضه خود داریم.

در خاتمه گفتنی است تسلا در عوض ارائه محصول جدید، بر افزایش ظرفیت تولید در کارخانه‌ های خودروسازی کالیفرنیا، تگزاس، شانگهای و در نهایت برلین در طول سال ۲۰۲۲ تمرکز خواهد کرد. ماسک همچنین گفت که روبات جدید Optimus این شرکت مسلماً مهم ‌ترین محصول تسلا در آینده خواهد بود زیرا روبات فوق پتانسیل آن را دارد که از تجارت خودرو مهم ‌تر باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها