کد خبر : 72484

لامبورگینی به خط تولید خودروهای بنزینی رسید

لامبورگینی به خط تولید خودروهای بنزینی رسید

لامبورگینی برند خودروسازی ایتالیایی اعلام کرده که به پایان تولیدات خودرو‌های بنزینی نزدیک می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت خودروسازی لامبورگینی گفته تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با موتور‌های احتراق داخلی خداحافظی خواهد کرد و افرادی که به دنبال یک سوپراسپرت کاملاً جدید هستند که با کمک موتور الکتریکی حرکت کنند امسال می‌توانند برای خرید این خودرو اقدام کنند.

طبق گزارش Automotive News Europe، استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی گفته است که امسال آخرین باری خواهد بود که این شرکت تنها موتور‌های احتراقی را عرضه می‌کند.

وینکلمن همچنین گفت که این شرکت شروعی متفاوت برای سال ۲۰۲۲ داشته است. او به رکورد فروش تمام دوران لامبورگینی با ۸ هزار و ۴۰۵ خودرو در سال ۲۰۲۱ اشاره می‌کند. تقریبا ۶۰ درصد از این تعداد متعلق به فروش SUV اوروس است که ۵ هزار و ۲۱ دستگاه در سراسر جهان جابجا شده است.

با این حال، مارک ایتالیایی قرار است امسال چهار مدل جدید برقی را معرفی کند. این شرکت مشخص نکرده است که چه چیزی و چه زمانی فاش خواهد کرد. جایگزین آونتادور می‌تواند یکی از چهار مدلی باشد که بعد از آونتادور Ultimae، آخرین V۱۲، ارائه خواهد شد.

از نظر برقی‌سازی، لامبورگینی مبلغ هنگفتی را برای این تغییر سرمایه‌گذاری کرده است. گفته می‌شود که این شرکت ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۷ میلیارد دلار) برای انتقال به موتورهای پلاگین هیبریدی اختصاص داده است. اولین دسته از مدل‌های هیبریدی پلاگین لامبورگینی در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهند شد، در حالی که لامبورگینی برقی در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود.

اینطور که اعلام شده این خودروساز قرار است با گروه فولکس واگن، خودروهای تمام الکتریکی تولید کند.  وینکلمن گفت که آن‌ها همچنان روی طراحی نهایی لامبورگینی EV کار می‌کنند که قرار است یک مدل چهار در مناسب برای استفاده روزانه، نیز در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها