کد خبر : 72450

برنامه اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی برای ساخت خودروی برقی

برنامه اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی برای ساخت خودروی برقی

شرکت‌های خودروسازی رنو، نیسان موتور و میتسوبیشی موتورز قصد دارند سرمایه گذاری مشترک خود را برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) ۳ برابر کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، دو منبع آگاه اعلام کردند که شرکت‌های خودروسازی رنو، نیسان موتور و میتسوبیشی موتورز قصد دارند سرمایه گذاری مشترک خود را برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) 3 برابر کنند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که خودروسازان با فشار رقبای جدید و افزایش تقاضا برای خودروهای برقی مواجه هستند، اتحاد فرانسه و ژاپن به دنبال تعمیق همکاری خود می‌باشد.

به گفته این منابع، انتظار می‌رود این 3 شرکت برنامه‌ای را برای سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد یورو (23 میلیارد دلار) طی پنج سال آینده به منظور ساخت خودروهای برقی اعلام کنند.

 

این شرکت‌ها همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود تا سال 2030 بیش از 30 مدل خودروی برقی دارای باتری با پنج پلت‌فرم مشترک تولید کنند.

این دو فرد مطلع از این طرح همچنین تأکید کردند که این سرمایه جدا از 10 میلیارد یورویی است که این گروه قبلاً برای برقی کردن خودروهای خود هزینه کرده‌اند.

سخنگوی نیسان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. رنو و میتسوبیشی نیز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این منابع همچنین تأکید کردند که طرح "اتحاد تا 2030" با هدف نشان دادن "همکاری نزدیک" خودروسازان و برجسته کردن "دیدگاه مشترک در مورد برقی کردن خودروها" است.

به گفته این افراد، انتظار می‌رود پنج پلتفرم رایج 90 درصد از خودروهای برقی را که این شرکت‌ها تا سال 2030 توسعه و راه‌اندازی کنند، پوشش دهند.

اتحاد این 3 شرکت 4 پلتفرم مشترک خودروهای برقی را توسعه داده و تا حدی مستقر کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها