کد خبر : 72431

احتمال اعمال محدودیت سرعت در اتوبان های آلمان

احتمال اعمال محدودیت سرعت در اتوبان های آلمان

موضوع اعمال محدودیت بر سرعت خودروها در بزرگراه‌‌‌های آلمان از زمان روی کار آمدن دولت جدید، دوباره به سر زبان‌‌‌ها افتاد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، اخیرا مالک یک بوگاتی‌‌‌شیرون هم تلاش کرده در یکی از اتوبان‌‌‌های آلمان حداکثر سرعت این خودرو را امتحان کند که همین مساله باعث تشدید اوضاع و جدی شدن موضوع محدودیت سرعت در اتوبان‌‌‌ها شده است.
 
بوگاتی مذکور توانسته در یکی از بزرگراه‌‌‌های آلمان به سرعت ۲۵۹ مایل در ساعت معادل ۴۱۶ کیلومتر در ساعت دست یابد.
 
همچنین آسوشیتدپرس گزارش داده، حزب سبز آلمان که یکی از نقش‌آفرینان اصلی ائتلاف کنونی دولت آلمان به شمار می‌رود، خواستار اعمال محدودیت ۸۰ مایل در ساعت یا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برای اتوبان‌‌‌ها شده است.
 
 
البته این حزب از این جهت خواستار اعمال محدودیت سرعت شده که نسبت به میزان سوختی که خودروها مصرف می‌کنند تا به سرعت‌‌‌های بالا برسند، ابراز نگرانی کرده است.
 
این تصور غلط وجود دارد که همه اتوبان‌‌‌های آلمان بدون محدودیت سرعت هستند، اما در واقع ۷۰درصد این اتوبان‌‌‌ها محدودیت سرعت ندارند و مابقی آنها محدودیت سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دارند.
 
 
البته هنوز مشخص نیست که این طرح تا چقدر جلو خواهد رفت، چرا که در زمان مذاکرات برای تشکیل دولت آلمان بین احزاب حائز اکثریت آرا این موضوع به حاشیه رفت.
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها