کد خبر : 72423

دورخیز بلند جنرال موتورز برای سرمایه گذاری سنگین روی خودروهای برقی

دورخیز بلند جنرال موتورز برای سرمایه گذاری سنگین روی خودروهای برقی

هفته آینده جنرال موتورز در میشیگان سرمایه گذاری عظیم در خودروهای برقی را در ایالات میشیگان آمریکا اعلام خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، هیئت توسعه اقتصادی ایالت میشیگان طی هفته آینده بسته مشوق ایجاد اشتغال در دو کارخانه جنرال موتورز را تأیید خواهد کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس خودروسازان دیترویت، در یک سرمایه گذاری مشترک [جوینت ونچر] اقدام به ساخت کارخانه تولید باتری در لانسینگ Lansing با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلار و 1700 شغل و جنرال موتورز با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلار و 2300 شغل در اوراین تاونشیپ Orion Township کرده اند. بعد از همترامک Hamtramck و اسپرینگ هیل Spring Hill در تنسی، اوراین تاونشیپ سومین کارخانه ای است که جنرال موتورز به خودروهای برقی اختصاص داده است.

این موقعیت های جغرافیایی که برای تولید خودروهای برقی انتخاب شده اند، برگ برنده ای برای ایالت میشیگان آمریکا به حساب می آید. در مقایسه با جنرال موتورز که در میشیگان سرمایه گذاری کرده است، کمپانی فورد ایالت های کنتاکی و تنسی را انتخاب کرده است.

اوراین تاونشیپ در 64 کیلومتری شمال دیترویت قرار دارد و در حال حاضر هاچبک بولت شورولت و شاسی بلند های کوچک را با 1100 کارگر مونتاژ می کند.  در این کارخانه قرار است وانت و پیکاپ برقی هم تولید شود. البته به دلیل مشکلات فراخوان بولت، تا مدتی تولید این خودروی برقی هاچبک جنرال موتورز به حالت تعلیق درآمده بود.

جنرال موتورز 154میلیون دلار هم برای بازسازی کارخانه فرسوده و مستهلک شده بافلو در نیویورک اختصاص داده و قرار است یکی از قطعات و مجموعه های کلیدی برای تولید خودروهای برقی در این کارخانه مونتاژ شود.

در حال حاضر فروش خودروهای برقی در آمریکا فقط 3 درصد از کل فروش خودرو در این بازار را تشکیل می دهند اما پیش بینی ها حاکی از آن است که در دهه پیش رو با سرعت بیشتری خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزینی شوند. از 15 میلیون خودرویی که در سال 2021 در بازار آمریکا به فروش رسید فقط 400 هزار دستگاه از آن خودروی تمام برقی بودند.

شرکت مشاوره ای و تحقیقاتی ال.ام.سی اتومتیو LMC Automotive پیش بینی کرده است که در سال 2022 تعداد فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا به 763 هزار دستگاه خواهد رسید و در سال 2023 از 1.2 میلیون دستگاه در سال عبور خواهد کرد. این شرکت تحقیقاتی می گوید انتظار می رود تا سال 2033 بیش از 44 درصد از تولیدات و فروش خودروسازان یعنی حدود 7.5 میلیون دستگاه در سال از نوع برقی باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها