کد خبر : 72255

فورد: برقی می شویم، یا با کمک یا بی کمک!

فورد: برقی می شویم، یا با کمک یا بی کمک!

شرکت خودروسازی فورد ظرفیت تولید وانت برقی اف-۱۵۰ لایتنینگ خود را دو برابر کرده و ظرفیت تولید موستانگ مک‌ای را نیز سه برابر می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، ارزش سهام فورد در هفته‌ای که گذشت از ۱۰۰‌میلیارد دلار عبور کرد و فاصله آن با جنرال موتورز بیشتر شد. سازمان حفاظت محیط‌زیست آمریکا هم استانداردهای مصرف سوخت را سخت‌گیرانه‌تر کرد و از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروهایی پلاک می‌شوند که به ازای هر گالن سوخت بتوانند حداقل ۴۰ مایل بپیمایند.

تلاش‌های دولت بایدن برای افزایش مشوق‌های آلایندگی صفر تحت عنوان لایحه «بهتر بسازیم» فعلا متوقف مانده اما اگر مصوبه مجالس آمریکا را بگیرد، به هر خریدار خودرو ۱۲هزار و۵۰۰ دلار اعتبار برای خرید خودروهای برقی اعطا خواهد شد. 

خودروهای پلاگین فورد که قابلیت شارژ شدن با پریز برق را دارند حائز شرایط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری دولت فدرال آمریکا هستند. با این حال بعد از آنکه تعداد خودروهای برقی فروخته شده فورد از ۲۰۰‌هزار دستگاه عبور کند (به دلیل رسیدن به مقیاس اقتصادی) دیگر خودروهای فورد واجد شرایط استفاده از این برنامه نخواهند بود. تسلا و جنرال موتورز از آستانه ۲۰۰‌هزار دستگاهی عبور کرده‌اند.  کومار گالهوترا رئیس هیات‌مدیره فورد می‌گوید: دوره گذار از بنزینی به برقی بسیار مهم است.

این اقدام ردپای کربنی را برای کل سیاره کاهش خواهد داد. دولت با اختصاص مشوق، به این دوران‌ گذار کمک می‌کند؛ این کمک، هم به سازندگان است و هم به خریداران و مصرف‌کنندگان. برای همین در این موضوع همکاری نزدیکی با دولت داریم.  کومار گالهوترا که رئیس انجمن «اتحاد برای نوآوری صنعت خودرو» هم هست، می‌گوید حتی بدون کمک دولت و بدون مشوق و حمایت هم امکان رسیدن به اهداف وجود دارد؛ برقی شدن خودروها حتمی است اما شاید با سرعت خیلی بالا اتفاق نیفتد. 

وی می‌گوید: گرایش به سمت برقی شدن خودروها وجود دارد اما سرعت این گرایش ممکن است کم باشد. با وجود مشوق‌ها این گرایش تسریع می‌شود و ما هم از آن حمایت می‌کنیم.  برخلاف همه خودروسازان دنیا مثل جنرال موتورز، فورد به هیچ عنوان چارچوب زمانی یا موعد مقرر یا زمان حتمی برای برقی شدن کامل محصولاتش تعیین نکرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها