کد خبر : 71911

انتشار پیش بینی فروش هیوندای و کیا از سال 2022

انتشار پیش بینی فروش هیوندای و کیا از سال 2022

کمپانی‌های هیوندای موتورز و کیا موتورز پیش‌بینی کردند بر خلاف کمبود ریزتراشه‌ها سال آینده فروش بیشتری خواهند داشت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند سال آینده نیز تقاضا برای خودرو بالا خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، هیوندای موتورز کره جنوبی و کمپانی وابسته به آن، کیا موتورز، روز دوشنبه پیش‌بینی کردند که فروش مشترک آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۲ درصد افزایش پیدا می‌کند. حتی با اینکه سال گذشته فروش آنها به دلیل کمبود ریز تراشه‌ کاهش یافته بود.

هیوندای و کیا در سال ۲۰۲۱ تعداد ۶/۶۷ میلیون خودرو را فروختند که ۳/۷ درصد کمتر از هدف اصلی آن‌ها بود. دلیل این مسئله کمبود منابعی همچون ریزتراشه‌ها بود که میزان تولید این کمپانی‌ها را کاهش داد.

طبق گفته یورونیوز، هدف فروش امسال آن‌ها ۷/۴۷ میلیون دستگاه خودرو است. هیوندای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کمپانی ما برنامه دارد سهم بازار خود را افزایش دهد و سوددهی خود را از طریق تثبیت منابع و تقاضای ریز تراشه‌ها افزایش دهد. بهبود خط تولید خودروهای برقی و بهینه سازی سود و زیان فروش نیز از برنامه‌های ماست.»

کمبود منابع و موج تقاضای مصرف کنندگان برای ابزارهای الکتریکی در زمان کرونا به صنعت خودروسازی آسیب زده است. بسیاری از خودروهای تولید شده به مرحله فروش نمی‌رسند زیرا تعدادی از قطعات آن‌ها موجود نیستند.

به گفته تحلیلگران تقاضاها در ۲۰۲۲ نیز به دلیل اینکه سال گذشته مشتریان به دلیل کمبود تولید نتوانستند خودرو بخرند، همچنان بالا خواهد بود. به نظر می‌رسد کمبود تراشه در سال جدید مقداری کاهش یابد اما باز هم افزایش قیمت مواد اولیه خام بر سوددهی آن‌ها تاثیر خواهد داشت.

سهام هیوندای در مقابل ۰/۴ درصد افزایش در شاخص بازار KOSPI، با ۰/۷ درصد افزایش بسته شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها