کد خبر : 71874

ضربه سنگین بحران تراشه به ولوو

ضربه سنگین بحران تراشه به ولوو

شرکت سوئدی ولوو اعلام کرد که فروش این گروه خودروسازی در ماه دسامبر به علت ادامه بحران جهانی کمبود تراشه ۱۸.۱درصد کاهش یافت.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت سوئدی ولوو اعلام کرد که فروش این گروه خودروسازی در ماه دسامبر به علت ادامه بحران جهانی کمبود تراشه 18.1 درصد کاهش یافت.

به گزارش رویترز، شرکت ولوو که به شدت تحت تاثیر محدودیت‌های زنجیره تامین در کل صنعت خودروسازی و کمبود تراشه قرار گرفته است، در ماه نوامبر هشدار داد که کمبود تراشه تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

فروش جهانی این شرکت طی ماه دسامبر به 64436 خودرو کاهش یافت و فروش اروپا نیز 15.1 درصد سقوط کرد، در حالی که در ایالات متحده 26.7 درصد کاهش نشان داد.

ولوو در بیانیه‌ای گفت: نتیجه به‌طور قابل‌توجهی تحت‌تاثیر ادامه کمبود عرضه قطعات بود که بر تولید و در نتیجه تحویل به مشتریان تأثیر گذاشت. این شرکت همچنین تأکید کرد که تقاضا برای محصولاتش همچنان بالاست.

 

 

فروش این شرکت مستقر در گوتنبرگ در سال گذشته با رشد 5.6 درصدی به 698693 خودرو رسید که 27 درصد از آن‌ها مدل‌های ریچارج Recharge با پیشرانه تمام الکتریکی یا پلاگین هیبریدی بودند.

چشم انداز سال 2021 ولوو که رشد حجم فروش و درآمد این شرکت را نشان می‌دهد حکایت از بهبود سودآوری و رسیدن آن به سطح قبل از همه گیری دارد. قرار است درآمدهای سه ماهه چهارم ولوو در تاریخ 11 فوریه منتشر شود.

این شرکت که اکثریت سهام آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، در ماه اکتبر پس از پایان بزرگترین عرضه اولیه سهام اروپا در سال جاری میلادی در بورس نزدک استکهلم فهرست شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها