کد خبر : 71326

آغاز تحقیق فدرال آمریکا روی قابلیت بازی کردن درون تسلا

آغاز تحقیق فدرال آمریکا روی قابلیت بازی کردن درون تسلا

سازمان‌ نظارت بر ایمنی خودروها در ایالات متحده اعلام کرد که تحقیقات رسمی در مورد ۵۸۰ هزار خودروی تسلا که از سال ۲۰۱۷ به فروش رسیده است، آغاز شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، سازمان‌ نظارت بر ایمنی خودروها در ایالات متحده اعلام کرد که تحقیقات رسمی در مورد 580 هزار خودروی تسلا که از سال 2017 به فروش رسیده است، به دلیل تصمیم این خودروساز مبنی بر اجرا شدن بازی‌ها بر روی صفحه نمایش لمسی در جلوی خودرو آغاز شده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اعلام کرد که ارزیابی اولیه خودروهای تسلا شامل مدل های 3، S،X  و Y می‌شود.

به گفته این اداره، ویژگی این خودروها، که "بازی مسافر" Passenger Play نام دارد، "ممکن است حواس راننده را پرت کند و خطر تصادف را افزایش دهد".

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه همچنین تأیید کرد که این قابلیت از دسامبر 2020 در وسایل نقلیه مجهز به ویژگی بازی مسافر در دسترس بوده است. قبل از آن، این ویژگی فقط زمانی که وسیله نقلیه متوقف بود فعال بود.

شرکت تسلا بلافاصله در این باره اظهار نظر نکرد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا همچنین اعلام کرد که جنبه های مختلف این ویژگی، از جمله تعداد دفعات و سناریوهای استفاده از ویژگی بازی مسافر تسلا را ارزیابی خواهد کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی، نیویورک تایمز ویژگی بازی خودروهای تسلا را برجسته کرد و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه را بر آن داشت که اعلام کند در حال مذاکره با تسلا در مورد آن می باشد.

این اداره در اوایل ماه دسامبر در گزارشی تأکید کرد که پرت شدن حواس راننده علت تعداد زیادی از مرگ و میرهای جاده‌ای در ایالات متحده بوده است.

بر اساس آمار رسمی این کشور، 3142 نفر فقط در سال 2019 به همین علت جان خود را از دست داده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها