کد خبر : 71258

قرارداد خرید تسلا مدل 3 توسط پلیس نیویورک

قرارداد خرید تسلا مدل 3 توسط پلیس نیویورک

با این قرارداد پلیس نیویورک سالانه برای هر خودرو ۸۵۰۰ دلار صرفه جویی می‌کند

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران، پلیس نیویورک اعلام کرد که به زودی ۲۵۰ دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد.

بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که طی توافق میان شرکت تسلا و اداره پلیس آمریکا و بر اساس قراردادی ۱۲.۳ میلیون دلاری، ناوگان پلیس این شهر به خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ تجهیز خواهند شد. اگرچه هنوز این قرارداد نهایی نشده اما بر اساس آخرین اطلاعات، قیمت هر دستگاه از این خودرو حدود ۵۲ هزار دلار محاسبه شده است.

در صورت نهایی شدن این توافق، مقامات نیویورک یک گام دیگر به تحقق هدف خود مبنی بر جایگزین کردن خودروهای الکتریکی در ناوگان حمل‌ونقل نیروهای پلیس این شهر نزدیک‌تر خواهند شد. در ماه ژوئیه امسال نیز اداره پلیس نیویورک یک دستگاه خودروی مدل ۳ را با قیمت ۴۷ هزار و ۷۴۰ خریداری و آن را به خودروهای گشت بزرگراه خود کرد.

اوایل امسال هم در خبرها آمده بود که اداره پلیس Hastings-on-Hudson نیویورک، خودروی تسلا مدل Y را به ناوگان پلیس خود اضافه کرد. در آن زمان، قرارداد میان این دو شرکت با انتقادهای زیادی مواجه شد چراکه بهای هر دستگاه از مدل Y حدود ۵۰ هزاز دلار تمام شد و این در حالی بود خودروهای پلیس دیگر شرکت‌ها با قیمت کمتری به فروش می‌رفتند که برای نمونه مدل  Dodge Charger قیمت پایه ۳۰ هزار دلار تعیین شده بود.

با این حال، اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که استفاده از خودروهای الکتریکی می‌تواند هزینه‌های ناشی از خرید بنزین را کاهش دهد که طبق برآورد این نهاد، برای هر خودرو در طی پنج سال، ۸۵۰۰ دلار در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود.

 

عقد این قرارداد با اداره پلیس نیویورک می‌تواند موفقیت بزرگی برای ایلاان ماسک و شرکت تحت هدایت وی یعنی تسلا باشد. البته مقامات نیویورک تنها مشتریان محصولات تسلان نیستند و در سال ۲۰۱۶، اداره پلیس لس‌انجلس به صورت آزمایشی، استفاده از خودروهای الکتریکی تسلا را در دستور کار قرار داد.

سال گذشته نیز اداره پلیس فرمونت کالیفرنیا اعلام کرد که خودروی الکتریکی تسلا مدل اس توانسته در آزمایش‌های خود، عملکردی فراتر از تصور و به مراتب بهتر از خودروهای پلیس بنزینی را ارائه دهد.

همانطور که اشاره شد مقامات نیویورک هنوز تصمیم نهایی را برای عقد این قراداد چند میلیون دلاری با شرکت نگرفته‌اند اما گفته می‌شود به زودی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها