کد خبر : 71233

ایلان ماسک سهام تسلا را فروخت ولی پولدارتر شد

ایلان ماسک سهام تسلا را فروخت ولی پولدارتر شد

با وجود اینکه ایلان ماسک اخیرا ۱۴ میلیارد دلار از سهام شرکت خود در تسلا را فروخته، اما تعداد سهم‌هایش را نه تنها کاهش نداده بلکه بالا هم برده است.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، طی هفته‌های گذشته ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا ۱۴ میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت خودروسازی را فروخته و در واقع ۱۳ میلیون سهم را واگذار کرده است، با این حال اما هم اکنون تعداد سهم‌هایش نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد هم کرده است.

تکنیک ماسک در این زمین این بوده که وی در حین اینکه ۱۴ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته به سمت تملیک اوراق اختیار خرید تسلا که در سال ۲۰۱۲ به وی تخصیص داده شده، رفته است و با اینکه ۱۳ میلیون سهم فروخته، ۱۷ میلیون اوراق اختیار خرید را برای خود خریده است.

ایلان تا ماه آگوست می‌توانست ۹/ ۲۲ میلیون اوراق اختیار خرید تسلا را جمع‌ کند. نکته جالب‌تر آنکه بر اساس این گزینه که برای ماسک فراهم شده، وی این اوراق را فقط به قیمت ارزش واقعی سهام تسلا خریداری کرده است.

ماسک البته هم اکنون پولدارترین فرد جهان است و از این جهت ۱۴ میلیون سهام شرکت تسلا را خریده که باید ۱۵ میلیارد دلار مالیات بدهد. کارشناسان می‌گویند: ماسک مجبور است برای پرداخت این مالیات ۱/ ۴ میلیون سهم دیگر خود از تسلا را بفروشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها