کد خبر : 70842

پژو هم تمام برقی می شود

پژو هم تمام برقی می شود

بر اساس سیاست های کلان تعیین شده در بسیاری از نقاط دنیا از جمله اتحادیه اروپا، از سال ۲۰۳۰ به بعد خودروهای مبتنی بر سوخت های فسیلی اجازه تولید نخواهند داشت. این موضوع سبب شده تا شرکت های خودروساز در صدد تغییر کلی سیاست های خود باشند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، بر اساس اعلام رسمی شرکت خودروسازی پژو، این شرکت از سال ۲۰۳۰ به بعد در اروپا تنها خودروهای برقی را با استفاده از چهار پلت فرم Stellantis EV خواهد فروخت.

این خبر توسط لیندا جکسون، مدیر عامل پژو تایید شده و وی در این رابطه اعلام کرد: این برند فرانسوی به تولید مدل های مبتنی بر سوخت های فسیلی برای سایر بازارهای بین المللی ادامه خواهد داد.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: همانطور که ما به سمت پلتفرم‌های جدید – STLA Small، [STLA] Medium و [STLA] Large پیش می ‌رویم، به گونه ای عمل خواهیم کرد که تا سال ۲۰۳۰ در اروپا، همه مدل‌های ما الکتریکی خواهند بود. البته این به معنی توقف خط تولید خودروهای احتراقی نبوده و و ما این محصولات را برای مشتریان بین المللی خود حفظ می کنم.

گفتنی است تغییر ساختار پژو به سمت یک کمپانی تمام الکتریکی دیرتر از سایر خودروسازان و زیر چتر مجموعه  Stellantis انجام می شود.

جکسون همچنین تایید کرد که کل خط تولید پژو تا سال ۲۰۲۴ برقی خواهد شد و نسل بعدی SUV 3008 از سوپرمینی ۲۰۸ و کراس اوور ۲۰۰۸ در دستیابی به یک نسخه تمام الکتریکی پیروی خواهد کرد. به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، ۷۰ درصد از خط تولید این شرکت با پیشرانه الکتریکی ارائه می شود.

جکسون همچنین گفت که حدود ۲۰ درصد از فروش مدل ۲۰۸ کاملاً الکتریکی است، که بالاتر از پیش بینی های اولیه آن محسوب می شود که ۱۰ الی ۱۵  درصد بود در حالی که تولید مدل الکتریکی ۲۰۰۸  کمی از برنامه های پیش بینی شده عقب مانده است.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که Stellantis سرمایه‌گذاری خود را در فناوری‌های الکتریکی افزایش داده است.  این گروه همچنین اعلام کرده است که با غول الکترونیک ال ‌جی برای ساخت یک کارخانه باتری‌ های برقی جدید در ایالات متحده همکاری کرده  و تایید کرده است که ون‌ های برقی را در در بریتانیا تولید خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها