کد خبر : 70508

کاهش قیمت بنزین در آمریکا

کاهش قیمت بنزین در آمریکا

رییس جمهور آمریکا بدنبال تصمیم برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک اعلام کرد شهروندان آمریکایی شاهد کاهش قیمت بنزین خواهند بود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، جو بایدن روز شنبه در توییتی اعلام کرد تلاش آمریکا برای کاهش قیمت بنزین فراگیر خواهد بود و به زودی به همه پمپ بنزینها در سراسر این کشور می رسد. رییس جمهور آمریکا در این پیام نوشت: کاهش قیمت زمان می برد اما خیلی طول نمی کشد که خواهید دید قیمت بنزین در هر جایی که باک خودرویتان را پر می کنید، کاهش پیدا می کند.

بایدن هفته گذشته اعلام کرد 50 میلیون بشکه نفت در اقدامی هماهنگ با کشورهای چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و انگلیس از ذخایر استراتژیک برداشت می کند. این اقدام که در واکنش به بی اعتنایی اوپک و متحدانش به درخواستهای مکرر مصرف کنندگان بزرگ برای افزایش بیشتر تولید و با هدف پایین بردن قیمتهای انرژی صورت می گیرد، اقدام کم سابقه ای در نوع خود محسوب می شود.

تصمیم مصرف کنندگان برای آزادسازی نفت از ذخایر ملی خود باعث افت چشمگیر قیمتهای نفت شد اما ریزش قیمتها چند روز بعد در واکنش به خبر شناسایی واریانت جدید ویروس کرونا اتفاق افتاد. وست تگزاس اینترمدیت با 13 درصد کاهش بسته شد که بزرگترین کاهش روزانه از آوریل سال 2020 بود.

در این بین، اوپک و متحدانش به میزان فزاینده ای تمایل پیدا کرده اند افزایش تولید برنامه ریزی شده برای ژانویه را با در نظر گرفتن ابهامات مربوط به ویروس کرونا و آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا متوقف کنند.

بایدن با فشار سیاسی داخلی برای کاهش تورم روبروست و قیمت بنزین اهمیت ویژه ای دارد زیرا شهروندان آمریکایی همزمان با بهبود اقتصاد از پاندمی کووید 19، با افزایش چشمگیر قیمتها روبرو شده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اعلام برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا تاثیر ملایمی روی بازارها داشت. عمده این نفت باید از سوی پالایشگاههایی که آن را خریداری می کنند به ذخایر استراتژیک برگردانده شود و مشارکت کشورهای دیگر کمتر از حد انتظار بوده است. قیمت نفت پس از کاهشی که در واکنش به اعلام این خبر در روز سه شنبه داشت، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها