کد خبر : 70306

پایان افسانه دوج هلکت

پایان افسانه دوج هلکت

موتور آتوریتی خبر داده است که دوج در سال 2023 تولید هلکت را خاتمه می دهد و سخنگوی استلانتیس [مادر 14 برند که از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن شکل گرفته] از اظهار نظر در این باره خودداری می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، موتور 8سیلندر مجهز به سوپرشارژر با حجم 6.2 لیتر که در خودروهای «چلندر» و «چارجر» دوج به ترتیب 720‌ و 840 اسب بخار توان ایجاد می کند به تدریج جای خود را به قوای محرکه مخصوص خودروهای عضلانی برقی electric muscle خواهد داد که سال 2024 به بازار عرضه می شوند.

دوج خود را برای تولید خودروهای عضلانی برقی یا در اصطلاح eMuscle آماده می کند. سال آینده هم اولین طراحی قبل از تولید را معرفی خواهد کرد. شاید برای هواداران سنگین تمام شده اما به هر حال تیم کونیسکیس Tim Kuniskis مدیر عامل برند دوج از استلانتیس به موتور آتوریتی Motor Authority تأیید داده است که پیش از رسیدن خودروهای برقی، تولید موتور 8سیلندر مجهز به سوپرشارژر هِلکَت خاتمه خواهد یافت.

هلکت علاوه بر چارجر و چلنجر در مدل های دوراگو، جیپ گراند چروکی تِرَکهاوک، چالنجر اس آر تی دیمن هم به کار رفته است. رام 1500 تی آر ایکس هم از این موتور بهره می برد اما سخنگوی برند رام هم از اظهار نظر از خاتمه تولید هلکت خودداری می کند.

تابستان همین امسال بود که تیزرهای خودروی عضلانی برقی با طراحی های بازگشت به گذشته به نمایش درآمد اما اصلا معلوم نیست که مدل های دو در یا چهار در چلنجر و چارجر برقی واقعاً رنگ خیابان ها را ببینند.

مدیر عامل دوج از مدل هیبریدی قابل شارژ با پریز برق خبر داده که به احتمال زیاد کراس اور هورنِت Hornet است. همین شایعات هم در مورد شورولت کامارو هست که قرار است ورژن برقی آن برای هواداران آن عرضه شود.

قیمت چلنجر اس آر تی هِلکَت، در حال حاضر 62,975 دلار است.

واقعیت این است که به این راحتی، شیهه وحشی سوپرشارژر هِلکَت،‌ با صدای پچ پچ موتورهای الکتریکی به فراموشی سپرده نمی شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها