کد خبر : 70099

ایلان باز هم به ارزش تسلا آسیب زد

ایلان باز هم به ارزش تسلا آسیب زد

اقدامات ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای فروش ۹ /۶میلیارد دلار سهام شخصی و نیز توییت‌های وی در جهت تمسخر برنی سندرز باعث ریزش ارزش سهام این شرکت شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، ارزش سهام تسلا اخیرا تا دو درصد کاهش یافت و به ۳۹ /۱۰۱۳ دلار به ازای هر سهم رسید.
 
این موضوع سبب کاهش ۲۰۷ میلیارد دلاری ارزش کلی تسلا در بازار سرمایه در هفته گذشته شده است. با این کاهش، ارزش کل شرکت تسلا به زیر یک تریلیون دلار رسید. ماه گذشته تسلا توانسته بود رکورد مذکور را برای نخستین بار کسب کند.
 
با این حال تسلا در زمینه ارزش کلی در بازار سرمایه آمریکا هنوز در رتبه اول شرکت‌های خودروسازی بوده و ریویان، جنرال موتورز، فورد و لوسید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
توئیتر ایلان ماسک
 
ناظران بازار می‌گویند یکی دیگر از علل کاهش ارزش سهام تسلا درگیری لفظی ایلان ماسک با برنی سندرز در روزهای اخیر است. سندرز سناتور چپ‌گرای آمریکایی خواستار دریافت مالیات عادلانه از ثروتمندان شده و ایلان ماسک با تمسخر این سناتور ۸۰ساله، او را به علت کهولت سن دست انداخته بود.
 
بررسی‌های موسسه کالکین نشان می‌دهد تمسخر یک سیاستمدار ارشد و فروش مداوم سهام تسلا توسط ایلان ماسک از ارزش سهام مذکور در روزهای آتی باز هم خواهد کاست. نکته جالب اینکه حتی در صورت فروش ۱۰ درصد از سهام ایلان ماسک در تسلا باز هم وی باید در انتظار دریافت صورت‌حساب مالیاتی ۱۵ میلیارد دلاری باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها