کد خبر : 69685

توئیت جدید ایلان ماسک و احتمال ضرر سنگین تسلا

توئیت جدید ایلان ماسک و احتمال ضرر سنگین تسلا

پس از آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، نسبت به قرارداد بزرگ خود با شرکت هرتز گلوبال ابراز تردید کرد، سهام تسلا کاهش یافت و ممکن است این ضرر به ۳۰۰ میلیارد دلار نیز برسد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، پس از آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، نسبت به قرارداد بزرگ خود با شرکت هرتز گلوبال ابراز تردید کرد، سهام تسلا در معاملات پیش از شروع ساعت کار بورس در روز سه‌شنبه بیش از 4 درصد کاهش یافت و ممکن است این ضرر به 300 میلیارد دلار نیز برسد.

هفته گذشته، هرتز گلوبال در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که "سفارش اولیه 100 هزار خودروی تسلا را تا پایان سال 2022 داده است.

با وجود اینکه در این بیانیه نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه قرارداد هنوز امضا نشده است و نهایی نشدن آن تا پایان سال 2022 طول خواهد کشید، این خبر باعث شد که سهام تسلا در 25 اکتبر 13 درصد افزایش یابد و ارزش بازار آن برای اولین بار در تاریخ این شرکت از مرز 1 تریلیون دلار عبور کند.

ایلان ماسک

سهام این سازنده خودروهای برقی در روزهای بعد همچنان به صعود خود ادامه داد و در روز دوشنبه در بالاترین سطح خود بسته شد.

پس از اعلام این خبر، سهام هرتز نیز حدود 38 درصد افزایش یافت. با این حال، در حال حاضر سهام این شرکت از طریق بورس معامله نمی‌شود چرا که به تازگی از ورشکستگی چهار ماه پیش خارج شده و در انتظار عرضه مجدد در بورس نزدک است.

ماسک در توییت آخر شب خود در روز دوشنبه با بیان اینکه تسلا هنوز با هرتز قراردادی امضا نکرده است، اهمیت قرارداد پیشنهادی را به کلی کم اهمیت جلوه داد و تأکید کرد که چون تسلا برای خودروهای بیشتر از توان تولید خود تقاضا دارد، میزان تأثیر این معامله با هرتز بر اقتصاد تسلا «صفر» خواهد بود.

ارزش سفارش 100000 خودروی تسلا تقریباً 4.2 میلیارد دلار است و معادل تقریباً یک دهم تولید سالانه تسلا است. هرتز اعلام کرده است که آماده پرداخت تمام هزینه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها