کد خبر : 69101

سرمایه گذاری فورد آمریکا در انگلیس

سرمایه گذاری فورد آمریکا در انگلیس

شرکت فورد آمریکا قصد دارد تا برای تولید خودروهای برقی در انگلیس ۲۳۰ میلیون پوند در زمینه تبدیل کاربری یکی از کارخانه‌های خود در این کشور اروپایی سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، این سرمایه‌گذاری برای انگلیس که به دلیل بحران کرونا و برگزیت تحت فشار اقتصادی زیادی قرار دارد خبر خوشایندی محسوب می‌شود. با این تصمیم درواقع ۵۰۰ فرصت شغلی در کارخانه هیلوود واقع در منطقه مرسی‌ساید انگلیس حفظ می‌شود.

البته دولت انگلیس برای جلب نظر فورد ۳۰ میلیون پوند از صندوق تحول بخش خودروسازی، اختصاص داده است. «استورات رولی» مدیر بخش اروپایی فورد می‌گوید که حمایت دولت انگلیس برای تحقق اهداف شرکتش رقم چشم‌گیری بشمار می‌رود.

به این ترتیب کارخانه هیلوود از سال ۲۰۲۴ به جای تولید قطعات فنی خودروهای با موتور احتراق داخلی، لوازم یدکی خودروهای برقی تولید خواهد کرد.

این درحالیست که فورد سال گذشته کارخانه واقع در منطقه بریج‌اند را به دلیل مسائل اقتصادی تعطیل کرد و بر اثر آن یک هزار و ۷۰۰ نفر بیکار شدند. فورد این تصمیم را به افزایش هزینه‌ها و تغییر تقاضای خریداران نسبت داد.

این شرکت آمریکایی قصد دارد تا در راستای تحقق اهداف زیست محیطی، از پایان این دهه (۲۰۳۰) به تولید خودروهای با سوخت فسیلی پایان دهد. به گزارش روزنامه تایمز، فورد تصمیم دارد تا از ۲ سال دیگر ۲۵۰ هزار خودروی برقی در انگلیس سالانه تولید کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم پارسال در چارچوب برنامه دولت تحت عنوان انقلاب صنعتی سبز اعلام کرد که ممنوعیت فروش خودروهای با سوخت فسیلی را از سال ۲۰۴۰ به ۲۰۳۰ جلو انداخته است.

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس، فورد یکی از خودروهای پرفروش در این کشور بشمار می‌رود که ۱۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

این شرکت آمریکایی ۱۶ میلیارد پوند برای اهداف توسعه‌ای خود طی ۴ سال آینده اختصاص داده و قصد دارد تا کارخانه‌های این شرکت را در سایر کشورهای اروپایی متحول کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها