کد خبر : 69071

کاهش 53 درصدی تولید خودرو در جمهوری چک

کاهش 53 درصدی تولید خودرو در جمهوری چک

انجمن صنعت خودروی جمهوری چک‌(AutoSAP) اعلام کرد که خودروسازان این کشور به دلیل کمبود جهانی تراشه در سال جاری میلادی ۲۵۰ هزار خودرو کمتر از ظرفیت خود تولید خواهند کرد و ۲۰۰ میلیارد کرون (۱۴/ ۹میلیارد دلار) از فروش خود را از دست خواهند داد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، انجمن صنعت خودروسازی چک همچنین اعلام کرد که تولید خودروهای سواری داخلی در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل ۱/ ۵۳ درصد کاهش یافته و به ۵۶۱۵۷ دستگاه رسیده است.

در این بیانیه آمده است که تاثیر کمبود تراشه از تعطیلی ناشی از همه‌گیری کرونا که سال گذشته رخ داد، فراتر خواهد رفت. این انجمن همچنین از دولت چک خواست تا برنامه کمک‌های کرونایی سال گذشته را مجددا اجرا کند.

بر اساس گزارش انجمن صنعت خودرو‌ی چک، تولید در دوره ژانویه تا سپتامبر در مقایسه با سال گذشته به میزان ۹/ ۲درصد افزایش و به ۸۳۱هزار و ۶۵۳ دستگاه رسیده است.

این انجمن در ادامه گفت: از ماه اوت، تولید به‌طور قابل توجهی تحت تاثیر محدودیت‌های تولید قرار گرفته است و آمار سپتامبر روند منفی را تایید می‌کند. برترین شرکت خودروسازی چک یعنی اسکودا Skoda Auto که شرکت تابعه فولکس واگن محسوب می‌شود، اعلام کرد که از هفته آینده، تولید خود را در این کشور محدود یا متوقف می‌کند و احتمالا این امر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها