کد خبر : 68547

کاهش 25 درصدی فروش خودروی نو در آمریکا

کاهش 25 درصدی فروش خودروی نو در آمریکا

مشاوران صنعت خودروسازی آمریکا(جی‌دی پاور و ال‌ام‌سی آتومیتیو) در بیانیه‌ای مشترک تخمین زدند فروش خودروی نوی آمریکایی در ماه سپتامبر ۲۵ درصد سقوط خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، مشاوران صنعت خودروسازی آمریکا، جی‌دی پاور و ال‌ام‌سی آتومیتیو، در بیانیه‌ای مشترک تخمین زدند فروش خودروی نوی آمریکایی در ماه سپتامبر 25 درصد سقوط خواهد کرد.

کاهش تراشه کامپیوتری و کاهش تعداد خودروهای انبارهای خودروسازان باعث شد تا علی‌رغم بالا بودن تقاضا، میزان فروش خودرو کاهش یابد.

طبق تخمین این دو مشاور خرده‌فروشان خودرو در آمریکا در ماه سپتامبر تنها 888,900 خودرو به فروش رسانده‌اند که این سقوط سنگینی را نسبت به فروش 1,182,788 خودرو در سپتامبر سال گذشته، نشان می‌دهد.

جی‌دی پاور در بیانیه خود اعلام کرد: داده‌های ماه سپتامبر نشان می‌دهد که تعداد کافی خودروی نو برای تأمین تقاضای خودروی بازار وجود ندارد.

شکاف بین عرضه و تقاضا باعث شده است تا قیمت‌های خودرو به بالاترین سطح تاریخ برسند و انتظار می‌رود میانگین قیمت یک خودروی سواری متوسط در ماه سپتامبر به 42,802 دلار رسیده باشد.

نرخ سالانه شده فروش خودرو در ماه سپتامبر (میزان فروش خودرو در یک سال با فرض اینکه در 12 ماه با میزان فروش این ماه به فروش برود) به 12.2 میلیون خودرو رسید که 800 هزار دستگاه از سطح قبل از پاندمی کمتر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها