کد خبر : 67788

نتایج تحقیقات جدید درباره عمق بحران کمبود تراشه

نتایج تحقیقات جدید درباره عمق بحران کمبود تراشه

تحقیقات جدید آی اچ اس مارکت نشان می‌دهدکمبود ریز تراشه باعث شده ۷۰۰ هزار خودروی کمتری در فصل تابستان در سراسر جهان تولید شده باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، امید و انتظارات مثبت برای افزایش موجودی خودرو و کاهش قیمت آن در تابستان سال جاری  به یأس مبدل شده است چون طولانی شدن کمبود جهانی ریزتراشه، تولید چندین شرکت خودروسازی بزرگ دنیا را پایین آورده است.

جنرال موتورز اعلام کرد تولید در هشت کارخانه از 15 کارخانه مونتاژ خودرو در آمریکای شمالی را طی دو هفته آینده به خاطر کمبود ریزتراشه متوقف می‌کند.

شرکت خودروسازی فورد هم اعلام کرده ساخت خودروهای پیکاپ در دو کارخانه خود را متوقف کرده و شیفت کاری در دو کارخانه دیگر را در دو هفته آینده کاهش می‌دهد.این دو خودروسازی آمریکایی پس از شرکت های نیسان، فولکس واگن، تویوتا، مزدا و سوبارو تولید خود را به خاطر کمبود ریز تراشه ها کاهش داده اند. از ریز تراشه هادر ساخت قطعات حساسی استفاده می شود که در سیستم‌های کنترل کامپیوتری خودروها کاربرد دارند. سیستم‌های الکترونیکی 40 درصد از ارزش یک خودرو را تشکیل می‌دهند.

مقاومت صنعت خودروسازی نگرانند کمبود ریز تراشه در 2022 یا حتی 2023 ادامه داشته باشد که به معنای افزایش قیمت خودروهای جدید و دست دوم برای مصرف کنندگان است.

اطلاعات نشان می‌دهد در حالی که فروش خودروهای جدید در ماه اوت در آمریکا 18 درصد به خاطر کمبود ریز تراشه کاهش داشته ولی متوسط نقل و انتقال‌های مالی انجام شده 42736 دلار بوده یعنی 8 درصد بالاتر از سال گذشته میلادی.

طبق تحقیقات جدید آی اچ اس مارکت، کمبود ریز تراشه باعث شده 700 هزار خودروی کمتری در فصل تابستان در سراسر جهان تولید شده باشد. به این ترتیب 61 میلیارد دلار از درآمد فروش خودرو تا پایان سال جاری میلادی از دست می رود.

تولیدکنندگان خودرو امیدوار بودند بازگشایی اقتصادها و گسترش واکسیناسیون کرونا باعث رفع کمبود ریزتراشه ها شود ولی این اتفاق نیفتاده است.

گسترش ویروس کرونای دلتا طی چند هفته گذشته در چندین کشور آسیایی که تولید کنندگان اصلی ریزتراشه‌های خودرو هستند عرضه آن را با مشکل مواجه کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها