کد خبر : 6775

چهره های نانجیب صنعت خودرو در سال 2018

چهره های نانجیب صنعت خودرو در سال 2018

با به پایان رسیدن سال 2018 نگاهی اجمالی به چند حماقت‌، شکست‌ و قهرمان‌بازی‌های خودرویی خواهیم داشت.

به گزارش خودروتک، برخی مواقع برد و باخت تنها به سود و فروش نیست. ارزش‌ها و اخلاق نیز می‌توانند در اتفاقات خودرویی برنده یا بازنده باشند.

در اینجا می‌بینیم که بازیگران جهان خودرویی تنها خودروسازان و مدیران نیستند؛ طبیعت، ایده‌ها، احمق سالاری و چیزهای دیگر می‌توانند به‌عنوان برندگان و بازندگان این جهان به‌حساب بیایند.

حالا بیایید در جهان پیشرفته خودرویی سیری کنیم و ببینیم در نبرد بین اخلاق و ارزش‌ها با کسب سود بیشتر چه اتفاقات جالب و بعضاً خنده‌داری رخ داده است.

پیروزی حماقت بر ارزش‌‌های طبیعت

گویا دیزل‌گیت فولکس‌واگن برای به تمسخر گرفتن طبیعت کافی نبود. اوایل سال بود که روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی رسوایی دیگری را افشا کرد؛ فولکس‌واگن چند میمون را در محفظه‌ای متصل به اگزوز یک «فولکس بیتل» حبس کرده بود تا بی‌خطر بودن دود آن را ثابت کند. پس‌ازآن همین آزمایش برای فورد F-250 انجام داد تا ثابت کند خودروهای پرمصرف‌تر، خطر کمتری دارند!

فولکس از میمون آزمایشگاهی استفاده کرد

در فیلم کمدی احمق‌سالاری (Idiocracy) دیالوگی درباره طلوع حماقت در آمریکا وجود دارد. با چنین مضمونی که پیشرفت‌های مهم علمی متوقف می‌شوند؛ چراکه بهترین دانشمندان کشور وقت خود را صرف معکوس کردن روند ریزش مو، روی میمون‌های آزمایشگاهی می‌کنند. حالا ظاهراً مسائلی کم‌اهمیت‌تر از ریزش مو وجود دارد که دانشمندان را مشغول کرده است.

باخت سهامداران به مدیر نجیب و مدیر نانجیب

سه مدل تسلا طی سال 2018 درحالی‌که ادعاشده روی حالت خودران بودند با خودروهای آتش‌نشانی تصادف کردند. باوجوداین، امسال برای ایلان ماسک، بزرگ‌ترین «شو من» سیلیکون‌ولی و صاحب تسلا سالی پربار بود. اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دادخواست علیه ماسک به یک شوخی غیرقانونی در پرونده دادخواهی ارجاع دهد، پیروزی نظام قانون است.

درعین‌حال انتشار خبر ورشکستگی تسلا در شرایطی که ماسک یک میلیاردر باقی‌مانده، مثل خندیدن به ریش سرمایه‌گذاران این شرکت می‌ماند.

سهامداران از خانواده داغدار مارشیونه دلجویی نکردند

شاید چنین اتفاقی حق سهامداران باشد. می‌توان نگاهی به اخلاق‌مداری یک مدیرعامل در جای دیگری از جهان خودرو کرد.

 «سرجیو مارکیونه»، مدیرعامل فقید فیات کرایسلر، خبر بیماری خود را به سهامداران داد تا آن‌ها با فراغ بال به‌جای او تصمیم‌گیری کنند.

پس از مرگ مارکیونه هیچ‌کدام از سهامداران با بستگان او ابراز همدردی نکردند و هیچ سبد گلی برای آن‌ها نفرستادند.

داستان دمپایی و باخت موتوکراس کارگری به اینستاگرام

هیچ قابلیت مکانیزه‌ای به‌اندازه پارک خودکار عمومیت ندارد. این قابلیت روی محصولات مختلفی مثل «جیپ چروکی» و «ب‌ام‌و X6» قرارگرفته است. حالا دمپایی‌هایی در مهمانسراهای ژاپنی هم این قابلیت را دارند. در بخشی از فعالیت‌های ترقی‌خواهانه نیسان، دمپایی‌هایی طراحی شد که با فشردن یک دکمه می‌توانستند خودشان را در ردیف‌هایی منظم پارک کنند.

برنده مسابقه ایسنتاگرامی یک کراس هوندا به خانه برد

در اتفاقی دیگر در شرایطی که افکار عمومی به‌آسانی دست‌کاری می‌شوند، جهان بی‌نقص و کارگری موتوکراس آخرین سنگر در مقابل تمدن و حیات اینترنتی است؛ اما بعد هوندا در یک همکاری با یک برند تولیدکننده پوشاک، قصد دارد خط تولید پوشاک با الهام از لباس‌های موتورسواری دهه 80 و 90 میلادی راه‌اندازی کند. اجرای طراحی این لباس‌ها هم در اینستاگرام به مسابقه گذاشته شد و برنده یک موتورسیکلت خاک خورده هوندا CRF250L را به خانه برد.

قهرمان‌های فیات‌کرایسلر در سناریوی تصادف دو فورد

بعضی فیلم‌‌ها به واقعیت کنایه می‌زنند. بعضی وقت‌ها هم داستان‌های واقعی به هرچه فیلم است یک سور می‌زنند. در یکی از صحنه‌های سری فیلم‌های «کنایه ملی» به نام تعطیلات، بازیگر فیلم به خاطر توهین به یک راننده وانت که باعث ایجاد ترافیک شده، از جاده به بیرون پرت می‌شود. یک گردهمایی در دوبی به یکی از فیلم‌های پربازدید یوتیوب تبدیل می‌شود؛ وقتی‌که حداقل 6 فورد موستانگ موقع ترک کردن رویداد باهم تصادف می‌کنند. زمانی که پرده میان واقعیت و داستان را کنار می‌زنیم می‌بینیم آن‌سوی ماجرا تنها حماقت محض نیست.

رالف گیلز، طراح قیات‌کرایسلر، در یک تصادف جان دو نفر را نجات داد

«رالف گیلز» رئیس بخش طراحی فیات کرایسلر، وقتی با یک صحنه تصادف شدید مواجه می‌شود شنل قهرمانی خود را به تن می‌کند و وارد معرکه می‌شود. زمانی که به‌قصد کمک خودروی خود را نگه می‌دارد، خودرو فورد «اج» که پشت فورد «فیستا» بود آتش می‌گیرد. دو سرنشین در فیستا گیر افتاده بودند؛ گیلز جوانمرد فیات کرایسلر در این شرایط با «جیپ رانگلر» خود دو فورد را از هم دور می‌کند تا به قهرمان واقعی ماجرایی سینمایی تبدیل شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها