کد خبر : 67339

تغییر عمیق در همکاری برلیانس و ب ام و

تغییر عمیق در همکاری برلیانس و ب ام و

کمپانی مادر خودروسازی بریلیانس چین،‌ درگیر تحقیق و تفحص به خاطر احتمال نقض قانون است و به احتمال زیاد مشمول تغییر ساختار خواهد شد اما ب ام و با این موضوع مشکلی ندارد.

 به گزارش خودروتک به نقل از به نقل از سایپانیوز، شرکت خودروسازی ب ام و آلمان در چین با شرکت هوآچن [کمپانی مادر خودروسازی بریلیانس] جوینت ونچر دارد و به خاطر همین ویژگی است که اجازه داشتن کارخانه تولید ب ام و در چین را به دست آورده است. ب ام و در بیانیه ای خبری اعلام کرده است که علاقه مند است از ظرفیت های تولیدی موجود هولدینگ هوآچن استفاده کند. هوآچن در شهر شنیانگ از استان لیائونینگ استقرار دارد.

ب ام و گفته است: «از نظر ب ام و، استان لیائونینگ و شهر شنیانگ به یا یک پایگاه تولید و نوآوری در چین تبدیل شده است و سنگ بنای موفقیت ما در چین به حساب می آید.» با این جمله ب ام و موافقت خود را با تغییر ساختار در هولدینگ هوآچن اعلام کرده اما جزئیاتی از چگونگی این مشارکت در طرح را منتشر نکرده است.

جوینت ونچر خودروسازی بریلیانس ب ام و BMW Brilliance Automotive (BBA) مهمترین شکل کسب و کار ب ام و در چین است و از آن پایگاه برای فروش جهانی خود هم بهره مند می شود. ب ام و در سال 2018 اعلام کرده بود که برای سال 2022 سرمایه گذاری 3.6 میلیارد یورویی (معادل 4.2 میلیارد دلاری) در نظر گرفته که 25 درصد سهم بیشتری در این جوینت ونچر داشته باشد.

هوآچن که میلیاردها یوآن بدهکار است، مشمول طرح تحقیق و تفحص قرار گرفته که امکان وجود نقض قوانین را بررسی می کند.

این نکته هم شایسته یادآوری است که ب ام و به طور جداگانه با کمپانی گریت وال چین هم در بخش خودروهای برقی جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها