کد خبر : 67154

گام بلند شیائومی در دنیای خودروهای خودران

گام بلند شیائومی در دنیای خودروهای خودران

شیائومی‌ به‌تازگی اعلام کرد که استارتاپ دیپ‌موشن (DeepMotion) را که در زمینه توسعه فناوری خودروهای خودران فعالیت دارد، با قراردادی به ارزش تقریبی 77.3 میلیون دلار خریداری کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، شیائومی‌ در طی سال‌های اخیر، موفقیت‌های بزرگی را در زمینه‌های مختلف به دست آورده و اکنون به عنوان برندی شناخته‌شده در سطح جهان محسوب می‌شود. شیائومی‌ با این خرید جدید، رسما ورود خود به بازار خودورهای الکتریکی را اعلام کرده است.

این شرکت چینی، اوایل امسال از تصمیم خود برای اختصاص بخشی ویژه در شرکت خود به منظور تمرکز روی خودروهای الکتریکی و تولید این محصول در آینده نزدیک خبر داد. طبق آخرین گزارش‌ها، این کسب‌وکار جدید تحت نظر لی جون، مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی‌ هدایت خواهد شد و در طی 10 سال آینده، سرمایه‌ای معادل 1.54 میلیارد دلار را برای دستیابی به اهداف خود دریافت خواهد کرد.

هنوز جزییات دقیقی در این رابطه منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که شیائومی، طراحی این خودروها به دست مهندسان داخلی خود خواهد سپرد و تولید آن را به شرکت‌های خودروسازی واگذار خواهد کرد.

همانند گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات الکترونیکی شیائومی، این خودروها نیز با قیمتی مناسب و نزدیک به قیمت تولیدشان به فروش خواهند رسید. گفته می‌شود که سود این شرکت در عرضه سرویس‌های هوشمند مرتبط با این خودروها خواهد بود.

خرید این استارتاپ توسط شیائومی‌ در حالی مطرح شد که این شرکت در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، درآمد خالصی معادل 1.28 میلیارد دلار را از مجموع درآمد 13.57 میلیارد دلاری به دست آورده است.

این یعنی میزان درآمدهای این شرکت چینی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 64 درصدی داشته و درآمد خالص آن نیز با افزایشی 80 درصدی همراه بوده است. شیائومی‌ در طی ماه‌های اخیر، بیشترین استفاده را از افت فروش محصولات هواوی و مشکلات تولید سامسونگ برده و توانست بیشترین میزان فروش گوشی در جهان را به خود اختصاص دهد.

درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز برابر با 9.1 میلیارد دلار عنوان شده است. همچنین شیائومی‌اعلام کرد که بالغ بر 12 میلیون دستگاه گوشی با قیمت 350 دلار یا کمتر را به فروش رسانده است. میزان درآمدهای این شرکت در زمینه محصولات اینترنت اشیا و لایف استایل نیز با رشد سالانه 36 درصدی برابر با 3.2 میلیارد دلار عنوان شد. شیائومی‌اخیرا به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که ساخت کارخانه جدید این شرکت موسوم به Smart Factory در پکن در حال انجام است و پس از اتمام، ظرفیت تولید سالانه تا 10 میلیون گوشی هوشمند برای آن پیش‌بینی شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها