کد خبر : 66904

کاهش شدید سفر رانندگان کامیون اتحادیه اروپا به انگلیس

کاهش شدید سفر رانندگان کامیون اتحادیه اروپا به انگلیس

انجمن شرکت‌های حمل و نقل کالا در بریتانیا می‌گوید که این کشور باید برای ۱۰ هزار راننده کامیون از کشورهای اتحادیه اروپا نوع جدیدی از ویزا صادر کند تا مشکل بحران نیروی کار که به کمبود کالاها در فروشگاه‌ها منجر شده را حل کند.

به گزارش خودروتک ، "لاجستیک یو کی" گروهی که شرکت‌های حمل و نقل کالا را در بریتانیا نمایندگی می‌کند، می‌گوید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ باعث شده که رانندگان تریلی از بریتانیا بروند اما صدور یک ویزای موقت می‌تواند باعث بازگرداندن آنها شود.

این گروه می‌گوید که خواستار مشابه همان نوع ویزایی هستند که به ۳۰ هزار نفر برای کار در بخش کشاورزی بریتانیا مجوز داد.

با این حال دولت بریتانیا می‌گوید که کارفرماها باید روی نیروی کار بریتانیایی سرمایه گذاری کنند.

انجمن حمل و نقل جاده ای بریتانیا هم می‌گوید که تابستان امسال این کشور با کاهش حدود ۶۰ هزار راننده کامیون و تریلی رو به رو شده است که این موضوع به کاهش همه محصولات در فروشگاه‌ها از شیر تا حتی انواع پاستیل مارک هریبو منجر شده است.

تحلیل آخرین نظرسنجی نیروی کار برای سه ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد که ۱۴ هزار راننده کامیون کشورهای اتحادیه اروپا تا ژوئن ۲۰۲۰ کار در بریتانیا را ترک کردند و از میان آنها فقط ۶۰۰ نفر تا ژوئیه امسال (۲۰۲۱) به بریتانیا بازگشتند.

مدیر سازمان "لاجستیک یو کی" می‌گوید که هزاران راننده اهل اتحادیه اروپا که به دلیل خروج بریتانیا از این اتحادیه و شیوع کرونا بریتانیا را ترک کردند، برای حمل و نقل کالاها در داخل بریتانیا و خارج از آن ضروری بودند.

او گفت که شرکت‎های حمل و نقل از مدتها قبل با مشکل کمبود نیرو رو به رو هستند و از دست دادن رانندگان تریلی از کشورهای اتحادیه اروپایی وضعیت را بدتر کرده است.

یک سخنگوی دولت بریتانیا در واکنش به این درخواست ویزای موقت گفت: "مردم بریتانیا برای پایان دادن به رفت و آمد آزادانه در مرزها و کنترل سیستم مهاجرت بارها رای دادند و کارفرماها باید به جای تکیه کردن به نیروی کار از خارج بریتانیا بر نیروی کار داخلی ما سرمایه گذاری کنند."

او از برنامه های دولت برای مقابله با کمبود راننده تریلی و خودروهای سنگین خبر داد که از جمله سرعت بخشیدن به روند امتحان رانندگی و دریافت مجوز برای رانندگان خودروهای سنگین و همچنین کاهش موقتی محدودیت زمان رانندگی رانندگان تریلی و کامیون است که باعث می‌شود رانندها بتوانند مدت طولانی تر رانندگی کنند.

او تاکید کرد که این مساله فقط باید در مواقع ضروری استفاده شود و بر ایمنی راننده نباید تاثیر بگذارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها