کد خبر : 6679

ترامپ باز هم جنرال موتورز را تهدید کرد

ترامپ باز هم جنرال موتورز را تهدید کرد

مری بارا (Mary Barra) مدیر عامل جنرال موتورز و دونالد ترامپ این روزها اصلا رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خودروتک، اختلافات دو طرف از ماه نوامبر علنی شد، زمانی که جنرال موتورز با تغییرات ساختاری اعلام کرد سرمایه گذاری خود را  در زمینه اتومبیل های برقی و فناوری خودران به میزان دو برابر افزایش داده و روی مدل های پاک و پیشرفته تمرکز می کند.

با اتخاذ این استراتژی، جنرال موتورز از سال آینده چهار کارخانه بزرگ خود در ایالات متحده را تعطیل خواهد کرد. با تعطیلی این کارخانه ها، 15 هزار نفر شغل خود را از دست می دهند که این مساله هم به نوبه خود باعث نارضایتی کاخ سفید شده است.

دونالد ترامپ در مصاحبه ای که هفته گذشته با فاکس نیوز داشته، با انتقاد از جنرال موتورز تصمیم این شرکت در تمرکز روی خودروهای برقی را اشتباه دانسته و گفته که این استراتژی به جایی نخواهد رسید.

donald-trump-slammed-fox-news-show-fox-friends-1

ترامپ در مصاحبه خود افزوده:  آنها کل ساختار جنرال موتورز را تغییر داده و می خواهند به سمت مدل های تمام برقی بروند. این خودروها راه حل موجود نیستند... شاید چنین مدل هایی بخشی از اتومبیل های حاضر در خیابان ها را تشکیل دهند، اما پیروی از استراتژی او ( مِری بارا) به عقیده من اشتباه است.

رئیس جمهور ایالات متحده که در مصاحبه های قبلی حذف مشوق های مالیاتی برای خودروهای برقی را محتمل دانسته، با اظهار ناامیدی از اقدام جنرال موتورز در تعطیلی کارخانه ها و بیکاری عده زیادی از کارکنان این کمپانی، گفته است: درست چند هفته قبل از کریسمس اینکه بگویید او (مدیرعامل جنرال موتورز) کارخانه های واقع در اوهایو و میشیگان را تعطیل حواهد کرد، برای من اصلا قابل قبول نیست.

mary barra gm

ترامپ در ادامه مصاحبه خود به قرارداد تجاری جدید جنرال موتورز با مکزیک و کانادا نیز اشاره کرده و افزوده ساخت خودروهای آمریکایی در خارج از خاک این کشور "خیلی آزاردهنده" است. وی با تهدید ضمنی جنرال موتورز اضافه کرده:  من فکر نمی کنم جنرال موتورز این کار را انجام دهد... در غیر این صورت رفتارهای خوبی با جنرال موتورز نخواهد شد.

ناگفته نماند جنرال موتورز قصد دارد تا سال 2023 بیست مدل برقی جدید توسعه دهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تهدیدات ترامپ تغییری در برنامه های این خودروساز باسابقه ایجاد خواهد کرد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها