کد خبر : 66312

استفاده اجباری از ماسک در خودروسازان بزرگ آمریکا

استفاده اجباری از ماسک در خودروسازان بزرگ آمریکا

سه خودروساز بزرگ آمریکا اعلام کردند: دوباره زدن ماسک در تمام کارخانه‌های آنها، دفاتر و انبارها اجباری می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، ‌سه خودروساز بزرگ آمریکا از جمله فورد، جنرال موتورز و استلانتیس اعلام کردند که دوباره استفاده از ماسک در تمام کارخانه‌ها، دفاتر و انبارهای آنها الزامی خواهد بود. این خودروسازان البته هیچ اجباری را برای واکسن زدن کارمندان و کارگران‌شان اعمال نکردند.

اخیرا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با تغییر ابلاغیه خود اعلام کرده است که تمام افراد واکسن زده هم باید از ماسک استفاده کنند. شرکت تویوتا هم گفته به جزو دو کارخانه در میشیگان که میزان شیوع ویروس کرونا در آنها خیلی بالا نیست کارگران تمام خطوط تولید این شرکت در سراسر آمریکا باید از ماسک استفاده کنند. شرکت‌های نیسان، فولکس واگن و بنز هم گفته‌اند که کارگران‌شان در کارخانه‌های آمریکا باید به صورت اجباری دوباره ماسک بزنند.

از آنجا که اتحادیه کارگران شرکت‌های خودروسازی در آمریکا هیچ الزامی را برای واکسن زدن کارگران این صنعت اعمال نکرده خودروسازان نیز هیچ اجباری در این زمینه در نظر نگرفته‌اند. با این حال اما هم اتحادیه و هم شرکت‌های خودروسازی به‌شدت دنبال آن هستند که کارگران را بر آن دارند که واکسن بزنند. ریکوری، دبیر اتحادیه کارگران خودروسازی در آمریکا  طی نامه‌ای به اعضای این اتحادیه گفت: ‌ما از تمام اعضا و خانواده‌های‌ کارگران می‌خواهیم که واکسن بزنند علم به ما می‌گوید که تنها برای بازگشت به شرایط عادی رسیدن به بالاترین سطح مصونیت در برابر کرونا است. وی گفت: البته برخی کارگران به دلایل مذهبی و پزشکی امکان واکسن زدن را ندارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها