کد خبر : 66271

آغاز همکاری فیسکر و فاکسکان در حوزه خودروهای هیبریدی

آغاز همکاری فیسکر و فاکسکان در حوزه خودروهای هیبریدی

شرکت خودروسازی Fisker، در جدیدترین فعالیت خود قصد دارد تا با همکاری Foxconn یک خودروی هیبریدی تولید کرده و آن را در سال ۲۰۲۲ راهی بازار کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از techcrunch، یکی از بنیانگذاران CFO و COO Geeta Gupta Fisker در طی تماس با سرمایه گذاران گفت که این شرکت به جای تکیه بر اشخاص ثالث، تصمیم استراتژیکی برای توسعه قابلیت‌های داخلی برای آزمایش و اعتبار سنجی گرفته است.

هنریک فیسکر مدیرعامل شرکت، در مصاحبه‌ای گفت که مشارکت آن با Foxconn، که سریعتر از حد انتظار پیش می‌رود، در افزایش هزینه‌ها نیز موثر است. ما واقعاً همسو هستیم.

منظور من این است که یک معامله تجاری بسیار منحصر به فرد است، زیرا ما هر دو در این برنامه سرمایه گذاری می‌کنیم. اینطور نیست که ما فقط Foxconn را برای ساخت ماشین استخدام کرده باشیم.

خودروی هیبریدی

برنامه های شرکت خودروسازی Fisker

شرکت خودروسازی Fisker دو برنامه خودرو در دست ساخت دارد. اولین خودروی برقی آن، Fisker Ocean SUV، توسط سازنده خودرو Magna Steyr در اروپا مونتاژ می‌شود. البته تولید این ماشین در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز و تحویل آن در اروپا و ایالات متحده در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. برنامه شرکت رسیدن به ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰۰ خودرو در ماه در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و انتظار می‌رود که تحویل به مشتریان در چین نیز در ۲۰۲۳ آغاز شود.

شرکت Fisker

در ماه مه، فیسکر با Foxconn، شرکت تایوانی که مونتاژ گوشی‌های آیفون را برعهده دارد، توافقنامه‌ای را امضا کرد تا در توسعه و ساخت یک خودروی الکتریکی جدید همکاری کنند. هنریک فیسکر گفت که این دو شرکت به سرعت روی طراحی کار کردند و اکنون در حال تنظیم جزئیات مهندسی و فنی هستند. شما نمی‌توانید برای همه یک ماشین یکسان بسازید. شما نمی‌توانید ماشین برای کشاورز و کسی که در آپارتمان زندگی می‌کند بسازید. این دو وسیله نقلیه متفاوت هستند، بنابراین ما سبک زندگی شهری را برای ساخت این وسیله نقلیه انتخاب کردیم.

زمان عرضه خودروی PEAR

خودروی PEAR که مخفف Revolution Electric Automotive Revolution است، زیر نظر نام تجاری Fisker در آمریکای شمالی، اروپا، چین و هند به فروش می‌رسد. پیش بینی می‌شود پیش تولید در ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۳ آغاز شود و سپس تا سال بعد افزایش یابد. فیسکر اخیراً از تاسیسات تولیدی فاکسکان در ویسکانسین بازدید کرد و خاطرنشان کرد که این یک تأسیسات چشمگیر و زنجیره تامین منطقه است.

شرکت خودروسازی Fisker

به هر حال در گزارش‌های مالی که از سوی شرکت منتشر شده است، به این نکته پی می‌بریم که استراتژی این مارک خودروسازی بیشتر بر تکیه کردن به شرکا استوار است تا تولید مستقیم و آن‌ها عمده سود خود را از همین راه به دست آورده اند. به هر حال در قرارداد جدید نیز به دنبال این هستند تا بتوانند بعد از تولید خودروی هیبریدی آن را مستقیم به خریدار بفروشند و باید دید که Foxconn با این بند از تفاهم نامه موافقت می‌کند یا نه.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها