کد خبر : 65964

پیش بینی افزایش سود رنو علیرغم بحران تراشه

پیش بینی افزایش سود رنو علیرغم بحران تراشه

شرکت فرانسوی رنو اعلام کرد که انتظار دارد در کل سال ۲۰۲۱ با وجود کمبود جهانی ریزتراشه و افزایش هزینه مواد اولیه در بخش خودروسازی، این شرکت سودده باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت فرانسوی رنو روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد در کل سال 2021 با وجود کمبود جهانی ریزتراشه و افزایش هزینه مواد اولیه در بخش خودروسازی، این شرکت سودده باشد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرد که کمبود تراشه منجر به کاهش تولید 200 هزار دستگاه خودرو در طول سال 2021 شود، در حالی که پیش بینی قبلی آن از 1000 هزار دستگاه بود.

این خودروساز به دلیل افزایش فروش خودرو و طرح تحول متمرکز بر سودآوری، سود خالص شش ماهه را در مقابل ضرر سنگین برای مدت مشابه در سال 2020 ثبت کرد.

این شرکت حاشیه سود عملیاتی 2.8 درصد را برای نیمه اول سال جاری میلادی گزارش کرد و اعلام کرد که هدف آن حاشیه سود "به همین میزان" برای کل سال است.

توافق رنوی فرانسه و انویژن چین برای تولید باتری خودروهای برقی

لوکا دی میو، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه ای گفت: این نتایج نشان دهنده اولین گام در طرح تحول ما می باشد که باید با ورود خودروهای جدید در مرحله آماده سازی تسریع شود.

بر اساس این گزارش، رنو پس از جریان نقدی منفی نزدیک به 6.4 میلیارد یورو در سال گذشته، تقریباً در نیمه اول سال به جریان نقدی مثبت بازگشت.

کلوتیلد دلبوس، مدیر ارشد امور مالی رنو نیز گفت که بهبود وضعیت نقدینگی این خودروساز "به ما امکان می دهد با آرامش بدنبال بهبودی (وضعیت) خود باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها