کد خبر : 65755

شکایت جنرال موتورز از فورد به دلیل استفاده از نام BlueCruise

شکایت جنرال موتورز از فورد به دلیل استفاده از نام BlueCruise

جنرال موتورز از فورد به دلیل استفاده از نام BlueCruise که سیستمی برای خودرو‌های خودران است، شکایت کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز گزارش داد که جنرال موتورز و کروز، واحد خودرویی خودران این شرکت، از فورد به دلیل استفاده از نام BlueCruise برای فناوری خودران خود شکایت کرده اند. این دادخواست در دادگاه فدرال کالیفرنیا تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، جنرال موتورز گفت که نام BlueCruise نقض علامت تجاری هم برای فناوری Super Cruise و هم برای شرکت Cruise است که توسط این خودروساز استفاده می‌شود.

جنرال موتورز در ادامه افزود که امیدوار بود مشکل او با فورد به دلیل نقض علامت تجاری دوستانه حل شود، اما این دو شرکت نتوانستند اختلاف را حل کنند، که GM را مجبور کرد برای دفاع از علامت تجاری خود با یک دادخواست پاسخ دهد.

فورد از طریق مایک لوین بیانیه‌ای در مورد این موضوع صادر کرده است. این شرکت گفت که ادعای جنرال موتورز ناشایسته و غیراخلاقی است و استفاده از کروز کنترل برای چندین دهه و خود کلمه "کروز" به عنوان خلاصه کوتاه آن، غیر قانونی است.

لوین همچنین به سایر شرکت‌های استفاده کننده از نام "کروز" برای فناوری‌های کمک راننده از جمله Smart Cruise Control هیوندای و Active Cruise Control BMW اشاره کرد.

در گزارش رویترز، جنرال موتورز گفت که فورد هنگام استفاده از نام BlueCruise می‌دانست چه کاری انجام می‌دهد. این شرکت متهم می‌کند که تصمیم فورد در تغییر نام تجاری فناوری خود با استفاده از مارک تجاری GM به طور حتم باعث سردرگمی خواهد شد.

برای یادآوری، فورد در ماه آوریل اعلام کرد که سیستم رانندگی مستقل آن رسما BlueCruise نامیده می‌شود. این یک سیستم خودمختار SAE سطح ۲ است که ترکیبی از دوربین‌های پیشرفته و فناوری‌های رادارگریزی استفاده می‌کند. فورد آن را با خودرو اتوماتیک تسلا تشبیه می‌کند اما با داشتن مزیت ارائه یک تجربه واقعی رانندگی بدون هندزفری در حالت Hands-Free. "

BlueCruise فورد در اواخر امسال از طریق به روزرسانی‌های بیش از حد در Mustang Mach-E و F-۱۵۰ در دسترس خواهد بود. هزینه آن ۶۰۰ دلار است که شامل سه سال خدمت می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها