کد خبر : 65574

رنو جان گرفت

رنو جان گرفت

شرکت فرانسوی رنو از افزایش ۱۸.۷ درصدی فروش خودروهای خود در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد اگرچه هنوز با سطح فروش قبل از بحران کرونا فاصله زیادی دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت فرانسوی رنو روز جمعه از افزایش 18.7 درصدی فروش خودروهای خود در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد اگرچه هنوز با سطح فروش قبل از بحران کرونا فاصله زیادی دارد.

این گروه خودروسازی مانند همتایان جهانی خود به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی تحت ریاست لوکا دو میو، مدیرعامل جدید این شرکت، حرکت می کند و این در حالی است که هزینه ها را با اقدامات مختلفی از جمله با تمرکز بر برد حرکتی کمتر اما سودآور این خودروها کاهش می دهد.

 به گفته رنو، این استراتژی با بهبود تقاضا در حال به ثمر نشستن است ، اگرچه آخرین ارقام این شرکت فقط فروش را از نظر حجم نشان می دهد.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: در جوی که هنوز به دلیل همه گیری بیماری کووید_19 متشنج است، گروه رنو در نیمه اول سال 2021، بیش از یک میلیون و 422 هزار دستگاه خودرو فروخت که نسبت به سال 2020، 18.7 درصد افزایش نشان می دهد اما نسبت به نیمه اول سال 2019، 24.2 درصد کاهش یافته است.

لوگو رنو

بر اساس این گزارش، فروش خودرو در تمام برندهای این شرکت در سال 2020، 21.3 درصد کاهش یافت.

فابریس کومبولیو، رئیس بخش فروش برند رنو اعلام کرد که مدل هایی مانند نسخه های هیبریدی "کلیو" فروش خوبی دارند و به این گروه اجازه می دهد تا از نظر قیمت صعودی حرکت کند.

فروش برند رنو در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی 18.5 درصد افزایش داشت و به 901 هزار و 500 دستگاه رسید.

کومبولیو همچنین تأکید کرد که تاکنون ارزیابی میزان تأثیر کمبود جهانی ریزتراشه بر فروش خودرو در سال جاری دشوار بوده است.

رنو قرار است گزارش درآمد خود در نیمه اول سال 2021 را در تاریخ 30 ژوئیه منتشر کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها