کد خبر : 65379

فراخوان بیش از 50 هزار دستگاه شورولت بولت به دلیل احتمال آتش سوزی

فراخوان بیش از 50 هزار دستگاه شورولت بولت به دلیل احتمال آتش سوزی

جنرال موتورز فراخوان ۵۰ هزار و ۹۳۲ شورولت الکتریکی بولت ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ را در ایالات متحده اعلام کرده است. مشکل، احتمال آتش سوزی در بسته باتری ولتاژ بالا است که می‌تواند حتی در زمان توقف، پارک و عدم شارژ خودرو ایجاد شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، جنرال موتورز گفت که مالکان باید وسایل نقلیه را در خارج از خانه‌ها پارک کنند تا زمانی که تعمیرات انجام شود.  اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) امروز هشدار مصرف کننده را صادر کرد. آژانس ایمنی به صاحبان شورولت بولت EV ۲۰۱۷-۲۰۱۹ گفته است که به دلیل احتمال آتش سوزی ناخواسته در بسته باتری فشار قوی، واقع در زیر بالش پایین صندلی عقب خودرو، وسایل نقلیه خود را تا اطلاع ثانوی در بیرون پارک کنند.

این اعلان برای بیش از ۵۰ هزار وسیله نقلیه‌ای که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ فراخوانده شده‌اند، اعمال می‌شود. در اطلاعیه NHTSA آمده است: "طبق گفته جنرال موتورز، دارندگان این وسایل نقلیه باید بلافاصله پس از شارژ، وسایل نقلیه خود را در خارج از خانه و دیگر سازه‌ها پارک کنند و نباید وسایل نقلیه خود را یک شب شارژ کنند. "

NHTSA اظهار کرد که از دو مورد آتش سوزی اخیر در اتومبیل‌های بولت که قبلاً خدمات فراخوان دریافت کرده‌اند، مطلع است، بنابراین این هشدار در مورد وسایل نقلیه اعم از اینکه برای خدمات فراخوان حضور داشته باشند یا خیر، اعمال می‌شود. این خطر وجود دارد که این باتری‌های فشار قوی، که در زیر صندلی‌های عقب مسافر قرار دارند، آتش بگیرند. بولت الکتریکی دارای یک باتری لیتیوم یونی ۶۰.۰ کیلووات ساعت است.

شورولت بولت

مهندس ارشد اجرایی جسی اورتگا، در فیلم جنرال موتورز، جزئیات این مشکل را توضیح داد و گفت که مالکان می‌توانند چه کاری انجام دهند در حالی که منتظر رفع مشکل هستند.

هر دو اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) و GM در حال بررسی شکایات مالکان هستند و پنج مورد از آتش سوزی‌های مربوط به این مشکل را تأیید کرده‌اند. گزارش تحقیق NHTSA نشان می‌دهد که این آژانس همچنین در حال بررسی بولت‌های الکتریکی مدل ۲۰۲۰ است که در مجموع به وسایل نقلیه بالقوه ۷۷ هزار و ۸۴۲ آسیب می‌رساند.

با این حال، شورولت گفت:  بولت الکتریکی ۲۰۲۰ از طراحی سلول باتری متفاوت از وسایل نقلیه تحت تأثیر این فراخوان استفاده می‌کند. 

امروز  NHTSA  پنج آتش سوزی و دو مصدومیت را تأیید کرده است. در یک مورد، آتش از وسیله نقلیه گسترش یافت و خانه‌ای را شعله ور کرد؛ بنابراین، آژانس می‌گوید صاحبان بولت الکتریکی باید آن‌ها را دور از خانه و خارج از منزل پارک کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها