کد خبر : 65055

تولید فورد F150 از سر گرفته شد

تولید فورد F150 از سر گرفته شد

بعد از گذشت چند ماه از توقف تولید فورد به دلیل کمبود تراشه، مجددا این کارخانه راه اندازی شد.

 به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فورد با عرضه جدیدی از تراشه‌ها، کمبودی را که باعث توقف عمده تولید خودرو در صنعت خودرو شده بود را پایان داد. تراشه‌ها بر هزاران پیکاپ سری F فورد که در بسیاری از ایالت‌ها ساخته شده و منتظر قطعات بودند، نصب می‌شوند.

فروش سری F تقریباً ۳۰ درصد در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته کاهش یافت، زیرا سهام جدید فروشندگان تمام شده بود و باعث شد آن‌ها ۱.۵ درصد کاهش تولید داشته باشند. کمبود تراشه‌ ماه هاست که خودروسازان را آزار می‌دهد که باعث کندی خطوط تولید و کاهش موجودی کالا شد، اما فورد گامی اساسی در جهت بهبود شرایط برداشته است.

این شرکت عرضه جدیدی از تراشه دریافت کرده است که اکنون آن را در هزاران پیکاپ سری F که منتظر آن‌ها هستند نصب خواهد کرد. فروش سری F در ماه ژوئن به دلیل مشکلات عرضه به طرز چشمگیری کاهش یافته بود، اما این انبوه پیکاپ های جدید احتمالاً این آمار را افزایش می‌دهد.

فورد مشخص نکرد که به لطف تولید مجدد تراشه ها، چه تعداد خودرو در دسترس خواهد بود، اما طبق دیترویت فری پرس، این شرکت هزاران وانت از سری F را به طور کامل مونتاژ کرده است. این پیکاپ ها در بسیاری از نقاط میشیگان، کنتاکی و میسوری، همه ایالت‌هایی که دارای کارخانه سری F هستند، پارک شده اند.  بسیاری از رانندگان فورد به نمایندگی ها مراجعه کرده اند و در خواست تولید مجدد داشتند. 

این مدت تأثیرات کمبود و خالی بودن تراشه ها در نتایج فروش کاملاً مشخص بود. در ماه ژوئن، فروش فورد سری F  حدود ۲۹.۹ درصد در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۰ فرو ریخت، که یکی از دلایل نیز در سال‌های گذشته شیوع بیماری کرونا بود. فروش کلی فورد نیز نسبت به سال گذشته ۲۶.۹ درصد کاهش داشته است. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها