کد خبر : 6476

تویوتا و مزدا برای حفظ محیط زیست 6 میلیون دلار هزینه خواهند کرد

تویوتا و مزدا برای حفظ محیط زیست 6 میلیون دلار هزینه خواهند کرد

دو برند خودروسازی تویوتا و مزدا که به طور مشترک برای ساخت یک کارخانه در آلاباما سرمایه گذاری کرده اند، تعهد داده اند که برای حفظ محیط زیست این منطقه 6 میلیون دلار هزینه کنند.

به گزارش خودروتک، دو برند خودروسازی تویوتا و مزدا که به طور مشترک برای ساخت یک کارخانه در آلاباما سرمایه گذاری کرده اند، تعهد داده اند که برای حفظ محیط زیست این منطقه 6 میلیون دلار هزینه کنند.

این دو خودروساز از مدتی پیش برای حضور در آلاباما برنامه ریزی کرده اند اما افزون بر این برنامه ریزی متعهد شده اند که در قبال صنعت خود از محیط زیست منطقه نیز حفاظت کنند.

اما علت این حجم کمک به حفظ محیط زیست چیست؟ بدیهی است که کارخانه های ساخت خودرو خواهی نخواهی درصدی از آلودگی هوا و محیط زیست را ایجاد می کنند و بر همین اساس این دو گروه خودروسازی وعده داده اند که برای حفاظت از زیست بوم ماهی هایی که در این منطقه هستند تمام تلاش خود را خواهند کرد.

این تلاش یعنی؛ 2 میلیون دلار هزینه و تعهد به بازسازی و حفظ زیستگاه ماهی ها، افزون بر نظارت بر پروژه ها و البته 4 میلیون دلار سرمایه گذاری برای تامین بودجه "دائمی" برای تلاش های حفاظت از محیط زیست در سال های آتی.

اما فراموش نکنیم که این کمک مادی چندان بی هدف هم انجام نمی شود و برای این دو شرکت منافعی در پی دارد. درواقع این مرکز 1.6 میلیارد دلاری در هانتسویل، آلاباما برای هر دو خودروساز بسیار مهم خواهد بود. آینده این دو خودروساز از سال 2020 تا حد زیادی به این مرکز وابسته است و انتظار می رود که در سال 2021 این مرکز کامل شده و به اجرا در بیاید. بر اساس پیشبینی ها تا آن زمان باید 300 هزار خودرو در سال در این مجموعه تولید شود و این کار باید حدود 4000 شغل را در منطقه ایجاد کند.


منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها