کد خبر : 64663

آمازون مغز متفکر فورد را ربود

آمازون مغز متفکر فورد را ربود

کمپانی خودروسازی فورد در سال ۲۰۱۴ موفق به جذب «کن واشنگتن» از شرکت صنایع دفاع لاکهید مارتین شده بود اما حالا این استعداد را به آمازون داده است. او از ۱۶ ژوئیه به سانی‌ویل کالیفرنیا برای پیوستن به آمازون به عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در مهندسی نرم‌افزار خواهد رفت. نبرد بین صنعت خودرو و صنایع کامپیوتر و اینترنت برای جذب استعداد و مهندسان توانمند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز ، رفتن کن واشنگتن از فورد، ضربه‌ای مهم به صنعت خودرو به حساب می‌آید، مخصوصا درست زمانی که خودروسازان میلیاردها دلار صرف برقی شدن خودروها، متصل کردن آنها از طریق شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای و خودران شدن خودروها [بی‌نیاز شدن از توجه و تمرکز راننده] کرده‌اند.

با رفتن کن واشنگتن، جیم بوچکوسکی - که قبل از این مسوول تحقیق و طراحی سامانه‌های برقی و الکترونیکی فورد بود - جایگزین موقت وی به عنوان سرپرست تیم مهندسی پیشرفته و تحقیقات خواهد شد تا یک جایگزین مناسب و دائمی برای وی پیدا شود.

صنایع خودروسازی و فناوری بعد از ظهور خودروهای متصل (connected vehicles) [متصل بودن پردازشگر‌های خودرویی به شبکه‌های اینترنتی] و تحقیق و توسعه در زمینه خودران‌ها با رقابت بیشتری در جذب استعداد‌ها روبه‌رو شده‌اند. استارت‌آپ‌هایی مثل لوسید و ریویان هم تلاش زیادی در این زمینه آغاز کرده‌اند. در این جنگ به نظر می‌رسد که شرکت‌های فناوری موفق‌تر عمل کرده‌اند.

تا به حال فورد دو مدیر ارشد بازاریابی را در سال ۲۰۲۰ به گوگل و فیس‌بوک باخته است. جنرال موتورز نیز قائم‌مقام عملیاتی خود ظویا سویادویارا را به استرایپ باخته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها