کد خبر : 64579

خودروهای گروه استلانتیس غرق شدند

خودروهای گروه استلانتیس غرق شدند

در حالی که ایالات کالیفرنیا در آمریکا با خشکسالی و کمبود بی‌سابقه آب مواجه شده، ایالت میشیگان در آمریکا با سیلی مواجه شد که اکثر خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را درگیر کرد. تعداد خودروهای آسیب‌دیده معلوم نیست، اما تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که خودروهای استلانتیس [برندی که از ادغام فیات کرایسلر با پژو-سیتروئن شکل گرفته است] در پارکینگ این خودروساز گرفتار این سیل شدند. حداقل ۶ اینچ [۱۵۰ میلی‌متر] بارش در این ایالت ظرف ۲۴ ساعت گزارش شد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز ، پارکینگ استلانتیس که چسبیده به کارخانه جفرسون است، محل خروج خودروهای تولید شده جیپ گراند چروکی، SRT، L، و دوج دورانگو است. علاوه بر این، چند مینی ون، دوج چارجر و چلنجر هم در میان این خودروهای زیر آب رفته وجود داشتند.

بنابراین انتظار می‌رود که تعداد خودروهای نویی که در این باران سیل‌آسا آسیب دیده‌اند حداقل چند صد دستگاه باشد. استلانتیس سیل‌زدگی محصولاتش را تایید کرده و می‌گوید هنوز برآوردی از میزان خسارت‌های وارد آمده ندارد. استلانتیس می‌گوید آب از سالن مونتاژ Jefferson North Assembly تخلیه شده و شیفت دوم از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر از سر گرفته شده است.گرچن ویتمر Grechen Whitmer در ناحیه واین کانتی [جایی که دیترویت و سه خودروساز اصلی آمریکا در آن قرار دارد] وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

بارش ۱۵۰ میلی‌متری در ۲۴ ساعت باعث می‌شود که کنترل رانندگی غیرممکن شود و به احتمال زیاد خودروها در این حجم از بارش خاموش یا متوقف می‌شوند. در برخی از نقاط، شدت سیل به قدری زیاد بوده که خودروها، حتی شاسی‌بلند و پیکاپ‌ها را هم جابه‌جا کرده است.

نیویورک‌تایمز هم گزارش کرده است که ۵۰ نفر را از داخل خودروهایشان با وسایل امداد و نجات، بیرون کشیده‌اند و حداقل ۳۵۰ خودرو در این سیل آسیب جدی دیده‌اند. البته این آمار هیچ ربطی به خودروهای آسیب‌دیده استلانتیس در پارکینگ کارخانه ندارد.

گفته می‌شود که سیل و بارندگی هنوز به پایان نرسیده و تا چند روز ادامه دارد. دیترویت فری پرس Detroit Free Press هم گزارش کرده است که تولید  اف-۱۵۰ در کارخانه دیربورن متوقف شده و کارکنان در رساندن خود به کارخانه مشکل داشته‌اند. شدت بارندگی به قدری زیاد بوده که سقف کارخانه میشیگان فورد که برانوهای جدید در آن تولید می‌شود نشت و چکه کند.

دبی دینگل Debbie Dingell نماینده دیترویت در مجلس نمایندگان هم در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که شهر دیربورن بیشترین میزان بارش را به خود دیده است. راه‌های فاضلاب در این شهر فقط طاقت  بارش ۳ اینچی را دارند در حالی که میزان بارش در دیربورن و آوتر درایو به ۷.۵۸ اینچ رسیده است. دینگل می‌گوید اینها همه در اثر گرمایش زمین و پدیده‌های آب و هوایی است، طوری که در غرب آمریکا خشکسالی شدید ایجاد کرده و در شمال غربی، سیل به بار آورده است. حیات وحش از کنترل خارج شده و ما باید خودمان را برای حداقل ۷ روز بارندگی آماده کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها