کد خبر : 64566

فولکس واگن زمانبندی توقف تولید خودروهای بنزینی خود را اعلام کرد

فولکس واگن زمانبندی توقف تولید خودروهای بنزینی خود را اعلام کرد

یکی از اعضای هیات مدیره فولکس واگن اعلام کرد که این شرکت آلمانی با تغییر رویکرد خود به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی، فروش خودروهای دارای موتور احتراق داخلی را تا سال ۲۰۳۵ در اروپا متوقف می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم؛ کلاوس زِلمِر، عضو هیات مدیره فروش فولکس واگن گفت: در اروپا، ما بین سالهای 2033 و 2035، و کمی بعد در ایالات متحده و چین، ما از تجارت وسایل نقلیه احتراق داخلی خارج خواهیم شد.

وی افزود: در آمریکای جنوبی و آفریقا، به دلیل اینکه هنوز چارچوب سیاسی و زیرساختی وجود ندارد، رسیدن به یک توافق خوب بیشتر طول می کشد.

زلمر در ادامه تأکید کرد که حداکثر تا سال 2050، کل ناوگان فولکس واگن باید از نظر دی اکسید کربن خنثی و بدون آلایندگی باشد.

به گفته وی، این شرکت در اروپا قصد دارد 70 درصد از کل فروش خود را تا سال 2030 به خودروهای  الکتریکی اختصاص دهد.

این امر شرکت فولکس واگن را برای سخت گیری احتمالی اتحادیه اروپا در زمینه اهداف آب و هوایی آماده می کند و حتی فراتر از این اهداف پیش خواهد برد.

سیاست گذاران اتحادیه اروپا به منظور کاهش میزان انتشار گازهای خروجی خودروها،  تولیدکنندگان خودرو را مجبور به توسعه فن آوری خود کرده اند. در صورت نقض محدودیت های انتشار CO2 در اروپا، خودروسازان با مجازات روبرو می شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها