کد خبر : 64385

فولکس واگن مشتری خرید یوروپ کار شد

فولکس واگن مشتری خرید یوروپ کار شد

شرکت فولکس واگن آلمان اعلام کرد که در حال بررسی خرید اکثریت سهام شرکت فرانسوی اجاره اتومبیل موسوم به "یوروپکار" است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، شرکت آلمانی فولکس واگن با هدف کسب درآمد از روند اجاره وسیله نقلیه به جای خرید آن، روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی خرید اکثریت سهام شرکت فرانسوی اجاره اتومبیل موسوم به "یوروپکار"  Europcarاست.

به گفته فولکس واگن، این شرکت در حال بررسی یک توافق بالقوه با سرمایه گذاران Attestor و Pon Holdings است، اگرچه این بررسی هنوز در مراحل اولیه بوده و هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

منابع آگاه در این شرکت یک سال پیش به رویترز گفتند که گروه فولکس واگن می خواهد Europcar را که در سال 2006 به شرکت سرمایه گذاری فرانسوی Eurazeo به مبلغ 3.3 میلیارد یورو (3.94 میلیارد دلار) به علت بدهی فروخت، مجدداً تصاحب کند.

شرکت یوروپکار بدون ذکر پیشنهاد دهنده اعلام کرد که یک پیشنهاد برای واگذاری شرکت را رد کرده است. یوروپکار گفت که 0.44 یورو قیمت پیشنهاد شده برای هر سهم بسیار پایین است.

با توجه به سقوط بازار گردشگری، شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی را به کسب و کار اجاره اتومبیل وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، سهام یوروپکار با 5 درصد افزایش به 0.4550 یورو رسید.

فولکس واگن گفت که خرید یوروپکار یکی از چندین گزینه ای است که این شرکت برای استفاده از یک پلت فرم اجاره ای که "چشم انداز تحرک طولانی مدت" آن را پشتیبانی می کند و دامنه محصولات و خدمات آن را تقویت می کند، در نظر گرفته شده است.

بلومبرگ نیز قبلاً گزارش داده بود که یوروپکار پیشنهاد خرید 2.6 میلیارد دلاری از فولکس واگن را رد کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها