کد خبر : 62741

کمبود تراشه خودروسازان ژاپنی را هم گرفتار کرد

کمبود تراشه خودروسازان ژاپنی را هم گرفتار کرد

منابع آگاه اعلام کردند که کمبود جهانی تراشه شرکت های خودروسازی نیسان و سوزوکی را مجبور به توقف تولید در برخی کارخانه ها کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، منابع آگاه روز جمعه اعلام کردند که کمبود جهانی تراشه شرکت های خودروسازی نیسان و سوزوکی را مجبور به توقف تولید در برخی کارخانه ها کرده است.

به گفته سه منبع آگاه، شرکت نیسان موتور کارخانه خود را در کیوشو، جنوب ژاپن، به مدت سه روز در روزهای 24، 25 و 28 ژوئن تعطیل خواهد کرد و تولیدات خود را طی این ماه در کارخانه های توچیگی و اوپاما در ژاپن نیز کاهش می دهد.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود همچنین اعلام کردند که شرکت خودروسازی نیسان تولید برخی از مدل ها را به طور موقت در کارخانه خود در مکزیک متوقف خواهد کرد.

سخنگوی نیسان گفت: کمبود جهانی نیمه رسانا بر تأمین قطعات در بخش خودرو تأثیر گذاشته است. به دلیل این کمبود، نیسان در حال کاهش تولید و انجام اقدامات لازم برای اطمینان از بهبود (وضعیت اقتصادی) است.

دو منبع دیگر نیز اعلام کردند که شرکت ژاپنی سوزوکی موتور سه کارخانه خود را در استان شیزووکا از سه تا 9 روز تعطیل خواهد کرد.

سخنگوی سوزوکی موتور گفت: این طرح" تأیید نشده است و توضیح داد در حالی که این خودروساز برنامه تولید موقت خود را به قطعه سازان داده است، هنوز در حال انجام تنظیماتی است تا تأثیر کمبود تراشه را به حداقل برساند.

سخنگوی میتسوبیشی نیز اعلام کرد در جای دیگر، میتسوبیشی موتورز در ماه ژوئن در پنج کارخانه در ژاپن ، تایلند و اندونزی تولید خودروهای خود را به میزان 30 هزار دستگاه کاهش می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها