کد خبر : 60821

افزایش تمایل برای خرید خودروهای برقی در آمریکا

افزایش تمایل برای خرید خودروهای برقی در آمریکا

نظرسنجی‌ها از نسل جوان نشان می‌دهد که اکثریت جوانان از خودروهای بنزینی فاصله می‌گیرند و به خرید خودروهای برقی علاقه بیشتری نشان می‌دهند. بخشی از برنامه بلندپروازانه دولت جدید در آمریکا، تخصیص منابع بیشتر به زیرساخت‌ها و گذار هر چه سریع‌تر از خودروهای بنزینی است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ،  این تغییر در ماه‌های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته است. در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از خودروهای در حال تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها برقی هستند.

بطور کلی قیمت اولیه خودروهای برقی از همتاهای بنزینی خود بسیار بالاتر است اما زمانی که هزینه‌های ۵ سال نگهداری از خودرو محاسبه می‌شود، تا حدودی بخشی از این گرانی جبران خواهد شد.

تحقیقات جدید هم نشان می‌دهد تعداد بیشتری از مردم از ایده گذار به خودروهای برقی استقبال می‌کنند. زک سایمنز Zak Simmons از کاروانا Carvana می‌گوید: «اکثر کسانی که از خودروهای برقی فاصله می‌گرفتند این موضوع را پشت سر گذاشته‌اند، چون به تدریج خودروهای برقی ارزان تر می‌شوند و عمر این خودروها بیشتر از بنزینی‌ها است.» در نظرسنجی جدیدی که کانزومر ریپورتس Consumer Reports انجام داده،‌ ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند بالاخره روزی می‌رسد که آنها هم خودروی برقی بخرند.

در بین جوان‌تر‌ها که در آمریکا به آنها نسل هزاره millennial می‌گویند، این رقم خیلی خیره‌کننده تر است: ۷۸ درصد از جوانان نسل هزاره،‌ تصمیم دارند خودروی برقی داشته باشند. بر اساس برنامه بلندپروازانه جو بایدن، ۱۷۴ میلیارد دلار به انواعی از مشوق‌ها از جمله معافیت‌های مالیاتی اختصاص یافته تا مردم را به سمت خرید خودروهای برقی تشویق کند. این برنامه به دنبال آن است که تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای فروخته شده، خودروی برقی باشد.

خودروسازان هم در سال‌های اخیر، تغییر رویه داده‌اند و خود را برای افزایش تولید خودروهای برقی آماده می‌کنند. جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۵ قرار است ۳۰ مدل جدید خودروی برقی به بازار معرفی کند و تا سال ۲۰۳۵ همه محصولاتش به خودروهای برقی اختصاص یابد. الیسون گره گوار Allison Gregoire از مؤسسه جورجیا پاور می‌گوید: «حالا دیگر انواعی از وانت‌ها، خودروهای شاسی بلند کوچک و بزرگ برای انواعی از سبک‌های زندگی و نیازهای خانواده وفق پیدا کرده‌اند.» زک سایمونز می‌گوید: «چون خودروهای برقی قطعات کمتر وبازدهی بالاتری دارد، هزینه‌ نگهداری خودروهای برقی به مراتب کمتر از خودروهای بنزینی است.»

بر اساس اعلام وزارت انرژی ایالات متحده،‌ در حال حاضر در سراسر این کشور بیش از ۴۰ هزار ایستگاه شارژ خودرو ایجاد شده است. در ایالات متحده ایالت جورجیا مقام ششم را از نظر جایگاه‌های شارژ سریع دارد و «ائتلاف بزرگراه برقی» Electric Highway Coalition در این ایالت در حال ایجاد ۵۰ ایستگاه شارژ سریع دیگر با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری است. «گره گوار» می‌گوید: «حالا دیگر در کنار سوپرمارکت‌ها، پارکینگ‌های طبقاتی، جایگاه‌های بنزین، برگر فروشی‌ها و سایر فست فودها جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی نصب شده است.» همین عوامل گذار به خودروهای برقی را تسریع خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها