کد خبر : 60640

برنامه های جدید حمل و نقل عمومی در آمریکا

برنامه های جدید حمل و نقل عمومی در آمریکا

برنامه ۳/ ۲ هزار میلیارد دلاری بازسازی زیرساختی در ایالات‌متحده، قصد دارد بودجه و سرمایه‌گذاری روی سامانه حمل و نقل عمومی را دوبرابر کند و قرار است ۸۰ میلیارد دلار صرف نوسازی خدمات ریلی مسافربری شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز ، سامانه‌های حمل و نقل عمومی در دنیا به خاطر شیوع و جهانی شدن ویروس کوید-۱۹ آسیب بسیار جدی دیدند و ده‌ها میلیون نفر از مردم مشاغل و کسب و کار خود را از خانه‌هایشان پی گرفتند طوری که لطمه به صنعت گردشگری از حد تصور خارج بود.

بر اساس آمار انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا، در سال ۲۰۱۹ آمریکایی‌ها ۹۲/ ۹ میلیارد سفر را با اتوبوس و سامانه‌های ریلی انجام داده بودند که در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۵۳ درصدی به رقم ۶۴/ ۴ میلیارد افت کرد.

جالب این است که در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ این سقوط ۶۲ درصد، یعنی شدیدتر از سه فصل اول سال ۲۰۲۰ بود. در برخی از ایالت‌ها وضع خیلی وخیم‌تر از  این هم بوده طوری که استفاده از وسایل نقلیه عمومی در واشنگتن دی سی در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۶  درصد کاهش یافت.

در مقایسه، استفاده از خودروهای شخصی در همین مدت حدود ۲/ ۱۳ درصد کاهش یافت. هزینه رفت و آمد اتوبوس‌ها و قطارهای تقریبا خالی را مالیات پردازان پرداخته‌اند. کنگره هم تقریبا ۷۰ میلیارد دلار کمک اضطراری برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده که ۵/ ۳۰ میلیارد دلار آن در ماه مارس همین امسال توسط دولت بایدن به قانون تبدیل شده است.

بر اساس برنامه بایدن، ۸۵ میلیارد دلار به مترو، اتوبوس و سایر سامانه‌های حمل و‌نقل عمومی اختصاص یافته است، براساس این برنامه قرار است سیستم موجود مدرن شود و با بسط سامانه‌ها به تقاضای رو به رشد مسافران پاسخ مناسب داده شود. این برنامه قصد دارد  مردم را تشویق کند که کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و بیشتر به سامانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی رو بیاورند. استدلال تدوین‌کنندگان این برنامه این است که «در نهایت این رویکرد باعث کاهش حجم شدید ترافیک برای همه مردم خواهد بود.»

اسکات که اوگ Scott Keogh مدیر‌عامل فولکس واگن آمریکا می‌گوید: در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ آمار خودرو اولی‌ها به شدت افزایش یافت که نشانه افزایش تردید مردم نسبت به سامانه‌های حمل و نقل عمومی است و حتی می‌تواند نشانه تردید مردم در اشتراک سواری هم باشد.مری نیکولاس از اعضای هیات مدیره منابع هوایی کالیفرنیا می‌گوید: سال گذشته کووید-۱۹ باعث افزایش فروش خودروهای دست دوم شد و کسانی به این خودروها روی آوردند که قبلا اتوبوس سوار می‌شدند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها