کد خبر : 60381

تصادفات تسلا پای اداره ایمنی آمریکا را باز کرد

تصادفات تسلا پای اداره ایمنی آمریکا را باز کرد

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا در حال بررسی تصادف دیگری از خودرو‌های تسلا است که گفته می‌شود در آن از حالت راننده الکترونیک استفاده شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  طی هفته‌های اخیر سه تصادف دیگر با خودرو‌های الکتریکی و در حالت دستیار اتوماتیک شرکت تسلا رخ داده است. جدیدترین تصادف در خارج از لانسینگ ایالت میشیگان، هنگامی رخ داد که راننده Tesla Model Y به رزم ناو نظامی نیرو‌های دولتی برخورد کرد. پلیس میشیگان گفت که راننده در زمان تصادف از Autopilot، سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا (ADAS) استفاده کرده است. هیچ کس در این اتفاق زخمی نشده، اما دولت بازرسان را به محل حادثه فرستاد تا مشخص کند که دستیار اتوماتیک چگونه به وقوع تصادف کمک کرده است.

این جدیدترین تصادف تسلا است که توسط بازرسان فدرال مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. سازمان NHTSA تیم‌هایی را برای بازرسی از سانحه‌های مشابه تصادفی که در هفته‌های اخیر در هوستون و دیترویت رخ داده بود، فرستاده است. نیروی انتظامی محلی گفته است که اعتقاد ندارد راننده اتوماتیک در تصادف دیترویت نقش داشته باشد، اما آن‌ها هنوز در هوستون تصمیم خاصی نگرفته‌اند.

این تصادف همچنین آخرین حادثه‌ای است که راننده‌ای با استفاده از دستیار خودکار به یک جسم ثابت برخورد می‌کند. حداقل دو تصادف مرگبار رخ داده که در آن صاحب تسلا به وسیله نقلیه متوقف شده برخورد کرده و تسلا هنوز به آن رسیدگی نکرده است.

تسلا پاسخگو نیست

تسلا به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد، احتمالاً به این دلیل که این شرکت دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرده و معمولاً دیگر به درخواست‌های رسانه‌ای پاسخ نمی‌دهد. در گذشته، تسلا به مشتریان خود هشدار داده بود که دستیار اتوماتیک یک سیستم رانندگی مستقل نیست و هنوز هم هنگام استفاده از آن نیاز به توجه مداوم به جاده دارد.

شرکت تسلا اخیراً یک نسخه بتا از دستیار اتوماتیک به نام رانندگی کاملا خودکار را ارائه داده که به بسیاری از افراد تصور غلط از خودمختار بودن وسایل نقلیه تسلا را داده و توجه رانندگان به جاده را ضروری نمی‌کند. تسلا اخیراً تعداد افرادی را که به نرم افزار بتا دسترسی دارند گسترش داد. مدیر عامل شرکت ایلان ماسک اخیراً در توییتی نوشت: "هنوز مراقب باشید، این قابلیت در حال توسعه است. "

تسلا دارای سابقه شطرنجی با NHTSA، آژانس فدرال است که می‌تواند باعث فراخوان و بررسی تصادفات اتومبیل شود. این آژانس چندین مورد تصادف منجر به مرگ را اعلام کرده است. سال گذشته، هیئت ایمنی حمل و نقل ملی به این نتیجه رسید که ADAS یکی از دلایل احتمالی تصادف مرگبار سال 2018 است، که در آن یک مرد کالیفرنیایی پس از برخورد خودروی مدل X خود به یک سد بتونی کشته شد. بعداً رئیس هیئت ایمنی گفت که تسلا از توصیه‌های خود چشم پوشی می‌کند. سال گذشته، سخنگوی NHTSA گفت که این آژانس در حال کنترل و نظارت بر روند گسترش نرم افزار Tesla's Full Self Driving است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها