کد خبر : 5995

خودروهای هیبریدی تا 7 سال دیگر یک چهارم بازار را تسخیر می کنند

خودروهای هیبریدی تا 7 سال دیگر یک چهارم بازار را تسخیر می کنند

یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان قطعات اصلی پیشرانه‌های هیبریدی بر این باور است که سری Mild (سبک) این محصولات تا حدود 7 سال آینده چیزی حدود 25 درصد بازار را تسخیر خواهند کرد. شرکت فرانسوی Valeo‌ که به‌عنوان یکی از برندهای نامدار تولید قطعات پیشرفته صنعت خودرو شناخته می‌شود در گزارشی اعلام کرده است تا سال 2026 حدود یک‌چهارم بازار را خودروهای هیبریدی سبک اشغال خواهند کرد.

به گزارش خودروتک، سری جدید خودروهای هیبریدی‌ها در قیاس با نمونه‌های متعارف و حتی هیبریدی‌های پلاگین قطعات اضافی کمتری دارند، این یعنی خودروساز می‌تواند وزن خودرو را تا جای ممکن پایین نگه دارد.

مدیر نوآوری ولئو «گیوم دیواشل» با اعلام این خبر به اتونیوز اضافه کرد، تعداد خودروهای میلد هایبرید تا سال 2026 به چیزی بیش از 27 میلیون دستگاه می‌رسد. دیواشل هم‌چنین می‌گوید: «خودروهایی که به‌صورت کامل و یا فقط تا حدودی روی بنزین مانور می‌دهند، به‌عنوان بازیگر اصلی برای مدت زمان طولانی‌تری عمل خواهند کرد. چراکه دوره گذار از خودروهای بنزینی به محصولات برقی به تدریج و آهسته خواهد بود.»

این سری از خودروها فرایندی مشابه هیبریدهای موازی دارند ولی در آن‌ها موتور برقی تنها در زمانی که پیشرانه اصلی (درون‌سوز) نیاز به نیروی بیشتر دارد، وارد مدار می‌شود. این مدل از هیبریدی‌ها در قیاس با نمونه‌های متعارف و حتی هیبریدی‌های پلاگین قطعات اضافی کمتری دارند. این یعنی خودروساز می‌تواند وزن خودرو را تا جای ممکن پایین نگه دارد.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر اعضای اتحادیه اروپا درباره بحث آلایندگی خودروها به دو دسته تقسیم شده‌اند. برخی از کشورها بر این باورند که انتشار گازهای گلخانه‌ای باید تا پیش از سال 2030 معادل 30 درصد کاهش پیدا کند. در حالی برخی از کشورهای دیگر مانند هلند و فرانسه نظری متفاوت دارند و معتقدند کاهش حجم 35 درصدی بهتر است. همچنین قانون‌گذاران پارلمان اروپا خواستار کاهش 40 درصدی شدند. پیشنهادی که البته با مقاومت فعالان صنعت خودرو مواجه شده بود. این روند به سرعت عرضه خودروهای هیبریدی جدید و گسترش خودروهای برقی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها