کد خبر : 59702

برنامه های فشرده آستون مارتین برای برقی شدن

برنامه های فشرده آستون مارتین برای برقی شدن

رئیس اجرایی شرکت استون مارتین اعلام کرد که این شرکت خودروهای الکتریکی خود را از سال ۲۰۲۵ در انگلستان روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، لارنس استرول، رئیس اجرایی شرکت استون مارتین اعلام کرد که این شرکت خودروهای الکتریکی خود را از سال 2025 در انگلستان روانه بازار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تعهد شرکت استون مارتین برای ساختن این خودروها در پاسخ به فشار دولت انگلیس برای کنار گذاشتن وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی است.

استرول در مصاحبه ای با فایننشال تایمز تاکید کرد که به ترتیب خودروهای شاسی بلند و وسایل نقلیه ورزشی به ترتیب در کارخانه های انگلیس و ولز تولید می شوند.

این میلیاردر کانادایی سال گذشته، هنگامی که بیش از 20 درصد سهام آستون مارتین را به دست آورد، نقش خود را در این شرکت به عهده گرفت.

این بیانیه در حالی صادر می شود که انگلستان برنامه خود را برای منع فروش خودروهای بنزینی و دیزلی پیش می برد و این برنامه تا سال 2030 لازم الاجرا خواهد بود.

آستون مارتین V12 اسپیدستر

با این حال استرول اعلام کرد که استون مارتین تولید خودروهای دارای موتور سنتی را به طور کامل متوقف نخواهد کرد اما آنها را در دسترس علاقه مندان به اتومبیل در خارج از انگلستان قرار می دهد.

به نظر می رسد که آستون مارتین به تازگی بیش از اتومبیل های برقی روی هیبرید کردن خودروهای خود تمرکز کرده است.

گزارش شده است که تولید اولین مدل الکتریکی این خودروساز یعنی Rapide E که به طور رسمی در نمایشگاه شانگهای در سال 2019 رونمایی شد، اوایل سال جاری میلادی به طور نامحدود متوقف شد.

با این حال، استرول در مصاحبه قبلی خود به بلومبرگ گفته بود که این شرکت قصد دارد تا سال 2025 یک خودروی اسپرت برقی و یک خودروی شاسی بلند معرفی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها