کد خبر : 59572

برنامه حضور پژو در آمریکا منتفی شد

برنامه حضور پژو در آمریکا منتفی شد

شرکت خودروسازی استلانتیس رسما تایید کرد که پژو، مسافر آمریکا نخواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، از زمان ادغام استلانتیس و تبدیل این شرکت به چهارمین غول اتومبیل سازی جهان، همواره گمانه‌زنی‌هایی درباره سرنوشت پژو زده می‌شد. در اوایل فوریه، مدیر عامل استلانتیس در تماس با رسانه‌ها، تایید کرد که دیگر برنامه‌ای برای بازگشت پژو به ایالات متحده وجود ندارد.

روز گذشته اما این کمپانی رسما تاکید کرد که تمرکز خود در بازار آمریکا را به جای پژو بر آلفارومئو خواهد گذاشت. این در حالی است که خبر بازگشت پژو به آمریکا، در سال ۲۰۱۶ به تیتر نخست روزنامه‌ها مبدل شد؛ اما مدیر عامل استلانتیس، کارلوس تاوارس گفت از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است.

سخنگوی این کمپانی اعلام کرد که «شرایط جدید استلانتیس برای تمرکز بر روی بازار آمریکا، ما را وادار کرد که روی برندهای موجود در بازار تمرکز کنیم. در نتیجه گزینه استلانتیس، تمرکز بر آلفا رومئو خواهد بود.»  پیش از این بسیاری منتظر بودند پژو راهی آمریکا شود، تا بازار راکد این خودرو در اروپا را جبران کند. پژو تا اوایل دهه ۹۰میلادی در آمریکا به فروش می‌رفت و از سال ۲۰۱۷ در تلاش است تا به این بازار برگردد. تلاشی که احتمالا برای مدتی طولانی متوقف خواهد شد.

پژو 308

در پی این تصمیم، مدیر عامل استلانتیس گفت: « بهتر است که ما استعداد ، سرمایه و توانایی مهندسی شرکت استلانتیس را به مارک‌های موجود منتقل کنیم تا بتوانیم آنچه را که باید، بهبود ببخشیم و در جایی که باید شتاب کنیم، به خود سرعت بخشیم؛ زیرا ما در حال حاضر، حضوری بسیار قوی در این بازار داریم»

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها