کد خبر : 59343

هند، مقصد بعدی تسلا

هند، مقصد بعدی تسلا

دولت هند به دنبال ‌آن است تا با ارائه مشوق‌هایی هزینه تولید در این کشور را برای خودروسازی تسلا کاهش داده و کاری کند که این شرکت آمریکایی به جای چین به سمت دهلی نو برود.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، دولت هند قصد دارد با ارائه مشوق شرکت خودروسازی تسلا را برای سرمایه‌گذاری در این کشور جذب کند.

نیتین گاد کاری، وزیر حمل و نقل هند در این باره گفت که دهلی نو آماده است تا به شرکت تسلا اطمینان دهد که تولید در دهلی نو کمتر از چین برای تسلا هزینه در بر خواهد داشت.

هند از آنجا به فکر جذب تسلا افتاده که این شرکت خودروسازی آمریکایی قصد دارد تا واحد تولید خودروهای برقی خود را در آسیای جنوب شرق راه‌اندازی کند.

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، چند هفته پیش گفته بود که در هند و با هدف ورود به بازار این کشور در اواسط سال جاری ثبت شرکت کرده است.

منابع آگاه می‌گویند شرکت تسلا می‌خواهد کار خود در هند را با وارد کردن و فروش مدل 3 خود آغاز کند.

وزیر حمل و نقل هند در این باره گفت که به جای مونتاژ کردن، شرکت تسلا باید تمام خط تولید خود را به داخل هند منتقل کرده و از کارگران هندی برای تولید خودرو استفاده کند. در این صورت ما به این شرکت امتیازات بیشتری خواهیم داد.

وی تأکید کرد: دولت هند اطمینان خواهد داد که تولید خودرو برای تسلا در داخل هندوستان هزینه کمتری نسبت به دیگر نقاط جهان و حتی چین خواهد داشت و ما این را تضمین می‌کنیم.

هند به دنبال افزایش تولید خودروهای برقی، باطری‌های این خودروها و دیگر قطعات آن با هدف پایین آوردن هزینه واردات و از طرف دیگر کاهش آلودگی در شهرهای خود است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها